Вверх

Вы здесь

Як "Магілёўаўтадар" асвойвае новыя тэхналогіі рамонту

Па стане дарог мяркуюць аб эканамiчным дабрабыце краiны. Мiжнародныя i рэспублiканскiя трасы, якiя перасякаюць Магiлёўскую вобласць, знаходзяцца на абслугоўваннi «Магiлёўаўтадара». Магiстралi М-4, М-5, Магiлёў — Чэрыкаў — Касцюковiчы, Крычаў — Бабруйск — Iвацэвiчы, Магiлёў — Бабруйск, Вiцебск — Гомель — праехацца па гэтых дарогах адно задавальненне. Паверхня роўная, трава на абочынах пастрыжана, хмызняк выразаны, дрэвы, як на парадзе, — пад лiнейку. Прыгожа! Гэта ўсё справа рук работнiкаў «Магiлёўаўтадара» i яго структурных падраздзяленняў — Дарожна-эксплуатацыйных участкаў (ДЭУ). Iх, дарэчы, у прадпрыемства 9.

Генеральны дырэктар Анатоль Лапацiн.

Дарогi па навуцы

Галоўныя функцыi прадпрыемства: будаваць дарогi i займацца iх утрыманнем. Гэта значыць своечасова рабiць рамонт, латаць дзiркi, наводзiць марафет на прыдарожных палосах, адным словам рабiць усё, каб аўтамабiлiсту было камфортна i бяспечна.

I тут дарожнiкi iдуць поруч з навукай. Сёлета, акрамя традыцыйнай тэхналогii гарачай укладкi асфальтабетону, прадпрыемства асвоiла новую — Слары Сiл. Па-навуковаму — гэта аднаўленне эксплуатацыйных характарыстык пакрыцця дарог з ужываннем лiтай мiнеральна-эмульсiйнай сумесi. Тэхналогiя распрацавана БелдарНДI. Пачынальнiкамi ў яе прымяненнi сталi брэсцкiя калегi, а магiляўчане другiмi падхапiлi эстафету.

— Перавагi гэтай тэхналогii вiдавочныя, — кажа намеснiк генеральнага дырэктара РУП «Магiлёўаўтадар» Сяргей Тылец. — Вышэйшая шурпатасць дарожнай паверхнi, што павышае бяспеку пры руху. Лепш вылучаецца разметка, што таксама служыць для папярэджання аварый. А галоўнае — аператыўнасць пры нанясеннi гэтага пакрыцця. Каб паднавiць асфальтавую паверхню, дастаткова на гадзiну перакрыць рух на паласе. Плюс — эканомiя, бо гэты матэрыял не трэба разаграваць. Ды i экалогiя не нясе страты.

Зiмой падтрымлiваць дарогу ў рабочым стане дапамагаюць сумесi уласнай вытворчасцi — САМС (сумесь аргана-мiнеральная складзiруемая). З яе дапамогай ажыццяўляецца ямачны рамонт. Сумесь у параўнаннi з лiтым асфальтабетонам больш трывалая, i яе не трэба выдаляць летам, каб пакласцi новую.

Дарэчы, пляцоўка, дзе робяцца для ўсёй вобласцi САМС i пласты Слары Сiл, знаходзiцца на базе Бялынiцкага ДЭУ №74. Для рамонту дарожных пакрыццяў па тэхналогii Слары Сiл «Магiлёўаўтадар» набыў 2 машыны MAZ-MAN з устаноўкамi MACROPAVER.

Намеснікі генеральнага дырэктара Ірына Новікава і Сяргей Тылец абмяркоўваюць пачатак работ на аб'екце Р 140 Слаўгарад — Краснаполле.

Лепшая дарога, менш аварый

Сучасныя тэхналогii i высокае майстэрства дапамагаюць прадпрыемству аператыўна рабiць сваю справу. Пры рэканструкцыi галоўнага сёлетняга аб'екта, участка трасы М-5/Е271 (Бабруйск — Жлобiн), прымянялася армiраваная геасетка, выкарыстоўвалася гумава-бiтумная звязвальная айчыннай вытворчасцi. Штодзённа на аб'екце працавала каля 1200 рабочых i 900 адзiнак тэхнiкi. Усё гэта дало магчымасць правесцi рэканструкцыю хуткаснай аўтамагiстралi ад Мiнска да Гомеля на 2 месяцы раней запланаванага тэрмiну. На здачы аб'екта прысутнiчалi намеснiк прэм'ер-мiнiстра Беларусi Уладзiмiр Сямашка, мiнiстр транспарту i камунiкацый Анатоль Сiвак, старшыня Магiлёўскага аблвыканкама Уладзiмiр Даманеўскi, Надзвычайны i Паўнамоцны Пасол Кiтая ў Беларусi Цуй Цымiн. Была адзначана высокая якасць работ i аператыўнасць.

Не менш адказна прадпрыемства падыходзiць да падрыхтоўкi дарог да значных мерапрыемстваў абласнога, рэспублiканскага i мiжнароднага маштабу. Пакрыццё, разметка, кусты, трава — траса на вачах пераўтвараецца ў паркавую зону. Падчас правядзення пасяджэння Саўмiна Саюзнай дзяржавы ў Магiлёве з удзелам прэм'ер-мiнiстраў Беларусi i Расii Андрэя Кабякова i Дзмiтрыя Мядзведзева, расiйскi прэм'ер зрабiў шчыры камплiмент беларускiм дарогам. Сёлета колькасць дарожна-транспартных здарэнняў на дарогах Магiлёўскай вобласцi паменшылася ў параўнаннi з мiнулым годам на 35%.

Iнжынер-дыспетчар Анатоль Новiкаў у рэальным часе адсочвае стан ключавых дарог М-4 i М-5.

Вiзiтоўка прадпрыемства

На балансе «Магiлёўаўтадара» 2485 кiламетраў рэспублiканскiх дарог, 330 мастоў i пуцеправодаў працягласцю звыш 16 тысяч пагонных метраў. У рэгiёнах вобласцi дзейнiчаюць 9 фiлiялаў, 35 лiнейна-дарожных дыстанцый. Агульная колькасць работнiкаў «Магiлёўаўтадара» — 830 чалавек.

Межаў дасканаласцi няма, пра гэта сведчыць i той факт, што цяпер у Бялынiцкiм раёне асвойваюць новы для прадпрыемства вiд работ — будаўнiцтва маналiтнага тратуара. Начальнiк ДЭУ №74 Андрэй Коласаў кажа, што прафесiя абавязвае трымаць марку i браць на ўзбраенне ўсё новае i перадавое. «Гэта як у спорце, — усмiхаецца ён. — Дасягнуў планкi, пастаў яе яшчэ вышэй».

Найбольш прыярытэтнай тут лiчыцца праграма па рэканструкцыi мастоў. Летась работнiкамi ДЭУ №77 была асвоена новая тэхналогiя рамонту дэфармацыйных швоў з прымяненнем гума-металiчных кампенсатараў. Тэхналогiя складаная, такiя работы можа праводзiць абмежаваная колькасць спецыялiзаваных падрадчыкаў.

Хутка на балансе «Магiлёўаўтадара» з'явiцца яшчэ адна водная пераправа. Сёлета ў Слаўгарадскiм раёне пачалiся работы па будаўнiцтве моста цераз раку Сож. Ён заменiць пантонны мост, якi ўзiмку дэманцiруецца, i зробiць рух памiж населенымi пунктамi раёна бесперапынным. Акрамя гэтага, ён звяжа два раённыя цэнтры — Краснаполле i Слаўгарад i дасць магчымасць скарацiць дарогу з Магiлёва цераз Слаўгарад да Краснаполля.

Дарожныя рабочыя ДЭУ-74 падрыхтоўваюць водаадвод на мосце.

Прадукцыйнасць i рэнтабельнасць

Iнвестыцыi, прадукцыйнасць i рэнтабельнасць — тры галоўныя «кiты» паспяховай эканомiкi. Супрацоўнiкам «Магiлёўаўтадара» ёсць чым ганарыцца. Усе заданнi Мiнтранса i паказчыкi сацыяльна-эканамiчнага развiцця па вынiках 9 месяцаў выкананы i нават перавыкананы.

— Распрацаваны план мерапрыемстваў, якiя забяспечылi выкананне i перавыкананне гэтых паказчыкаў, — удакладняе намеснiк генеральнага дырэктара Iрына Новiкава. — Пры плане мiнус 4,5% па энергазберажэннi мы дасягнулi планкi мiнус 5,5%. Выкананы паказчыкi па знiжэннi ўзроўню затрат. Рэнтабельнасць склала 9,5% пры плане 2,1. У будаўнiцтва дарог iнвеставана 16 021,8 дэмiнаванага рубля за кошт крэдытаў i ўласных сродкаў. Пры плане 15 850 рублёў.

«Магiлёўаўтадар» апошнiя 4 гады займае лiдзiруючыя пазiцыi ў краiне па ўсiх кiрунках. Пры гэтым аказвае спонсарскую падтрымку сацыяльным аб'ектам, дапамагае спартыўным камандам, актыўна ўдзельнiчае ў спорце. Зручны i насычаны iнфармацыяй сайт дазваляе падрабязна азнаёмiцца з дзейнасцю прадпрыемства i яго структурных падраздзяленняў, а таксама паставiць адзнаку iх працы. На прадпрыемстве ганарацца сваiмi кадрамi, бо гэта сапраўдныя прафесiяналы. Трыццаць сем работнiкаў узнагароджаны знакамi «Ганаровы дарожнiк», яшчэ два маюць званне «Ганаровы транспартнiк». Традыцыi i веды перадаюцца з пакалення ў пакаленне. Бо ў штаце хапае дынастый, якiя працуюць тут дзесяцiгоддзямi. Знамянальнай падзеяй для прадпрыемства стала i правядзенне сёлета на базе «Магiлёўаўтадара» калегii Мiнтранса з удзелам вiцэ-прэм'ера Анатоля Калiнiна. Ён адзначыў высокую ступень арганiзацыi мерапрыемства.

— Я ганаруся, што працую на чале такога зладжанага калектыву, — кажа генеральны дырэктар РУП «Магiлёўаўтадар» Анатоль Лапацiн. — Наша прафесiйнае свята — добрая нагода для таго, каб сустрэцца разам, падвесцi вынiкi, узнагародзiць лепшых. Я хачу пажадаць усiм сваiм калегам i iх сем'ям здароўя, сямейнага дабрабыту, узнёслага настрою. Хай заўжды ў вашых сэрцах жывуць радасць i жаданне тварыць!

На дарожнае палатно наносяць спецыяльнае ахоўнае пакрыццё Слары Сiл.

«Звязда»

Если вы заметили ошибку в тексте, пожалуйста, выделите ее и нажмите Ctrl+Enter.

Читайте также в категории «мнение»:

19.07.2017 - 10:29 | Водолазы Могилевщины извлекают из озер и рек коряги, бутылки и автомобили

Накануне каждого купального сезона сотрудники ОСВОДа обследуют акваторию пляжей: чистят прибрежную полосу, водоемы. Ведь дно даже небольшого озерца нередко таит угрозу. Нырнешь — а там огромная коряга. Или торчит арматура. Под воду водолазы периодически погружаются и летом.

13.07.2017 - 08:36 | Кто поможет вернуть к полноценной жизни юго-восток Могилевской области?

Два года назад на Могилевщине была принята программа возрождения районов, наиболее пострадавших в результате катастрофы на Чернобыльской АЭС.

08.07.2017 - 19:23 | Праздник «Александрия собирает друзей» стал национальным культурным символом – Василий Жарко

Праздник "Купалье" ("Александрия собирает друзей") стал национальным культурным символом. Об этом сегодня заявил на открытии мероприятия заместитель премьер-министра Беларуси Василий Жарко, передает корреспондент сайта.

30.06.2017 - 21:16 | Основой успеха в агропромышленном комплексе является ориентация на использование инноваций – Леонид Маринич

Основой успеха в агропромышленном комплексе является ориентация на использование инновационных подходов в решении организационных и производственных задач, в числе которых освоение новейших технологий и систем машин, интенсификация производственных процессов.

09.06.2017 - 06:06 | Почему на крышах магазинов, ресторанов и кафе Могилевщины устанавливают солнечные коллекторы?

Специалисты Могилевского облпотребсоюза тщательно изучили возможности современных энергосберегающих технологий, подсчитали экономическую выгоду от установки солнечных батарей и использования вторичных ресурсов. И без малого три года назад сделали первые шаги по внедрению абсолютно новых систем в свои производства. Одним из «испытательных полигонов» при этом стал хлебозавод Чаусского райпо. Зампредседателя правления облпотребсоюза Андрей Горбунов рассказал, что средства на их перспективные проекты были выделены из бюджета республиканской программы по энергосбережению:

Рубрики

 
Работа с обращениями граждан и юридических лиц
Электронные обращения