RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Адказы на актуальныя пытанні – Указ ад 31.03.2022 № 131 «Аб развіцці сродкаў масавай інфармацыі»

Пытанне: Якія пытанні па зборы за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы тлумачаць падатковыя органы?

Адказ: Падатковыя органы тлумачаць наступныя пытанні па адміністраванні збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы:

– парадак запаўнення і прадастаўлення разліку па зборы ў падатковыя органы;

– парадак выплаты (уключаючы магчымасць выплаты збору за плацельшчыка іншымі асобамі), спагнанне збору ў бюджэт;

– ужыванне адказнасці за нясвоечасовае прадастаўленне разліку ў падатковыя органы і нясвоечасовую выплату ў бюджэт збору.

 

Пытанне: Якім дакументам устаноўлена форма разліку па зборы за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы?

Адказ: Форма разліку па зборы за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы зацверджана пастановай Міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь ад 19.04.2022 № 16 «Аб змене пастановы Міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь ад 3 студзеня 2019 г. № 2» (дадатак 396 да Пастановы Міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь ад 03.01.2019 № 2).

 

Пытанне: Ці трэба прадастаўляць разлік збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы пры адсутнасці аб’екта падаткаабкладання?

Адказ: Разлік прадастаўляецца толькі пры наяўнасці аб’екта абкладання названым зборам.

 

Пытанне: Куды арганізацыя павінна прадаставіць разлік збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы?

Адказ: Разлік збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы прадастаўляецца арганізацыяй у падатковы орган па месцы пастаноўкі арганізацыі на ўлік.

 

Пытанне: Якім чынам запаўняецца разлік па зборы за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы арганізацыяй, якая мае філіялы, якія самастойна выконваюць падатковыя абавязацельствы арганізацыі?

Адказ: У разліку, які прадастаўляецца арганізацыяй, падлягаюць адлюстраванню звесткі па дзейнасці арганізацыі і ўсіх яе філіялаў.

 

Пытанне: За які першы справаздачны перыяд 2022 года і калі плацельшчык збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы павінен прадаставіць разлік па зборы?

Адказ: Першы справаздачны перыяд у 2022 годзе, за які плацельшчыкам пры наяўнасці аб’екта абкладання названым зборам прадастаўляецца разлік, – 2 квартал 2022 года. Тэрмін прадастаўлення разліку за 2 квартал 2022 года – не пазней за 20 ліпеня 2022 года.

 

Пытанне: Якім чынам запаўняць разлік па зборы за 2 квартал 2022 г.: за ўвесь квартал ці толькі за май-чэрвень 2022 г.?

Адказ: У разліку за 2 квартал 2022 г. адлюстроўваюцца паказчыкі за май-чэрвень 2022 года.

 

Пытанне: Які першы тэрмін выплаты збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы за 2 квартал 2022 года?

Адказ: Не пазней за 22 ліпеня 2022 года.

 

Пытанне: Ці можа замест падаткаплацельшчыка выплаціць у бюджэт збор за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы іншая асоба?

Адказ: З улікам палажэнняў часткі другой падпункта 2.1 пункта 2 Указа № 131, часткі другой пункта 2 артыкула 42 Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь, выплата збору можа ажыццяўляцца за плацельшчыка іншай асобай, якая не мае права патрабаваць вяртання (заліку) з бюджэту выплачаных за плацельшчыка падатку, збору (пошліны).

 

Пытанне: Ці прызнаецца замежная арганізацыя альбо прадстаўніцтва замежнай арганізацыі, якая ажыццяўляе дзейнасць у Рэспубліцы Беларусь, юрыдычнай асобай Рэспублікі Беларусь у мэтах вызначэння плацельшчыка збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы?

Адказ: замежная арганізацыя, прадстаўніцтва замежнай арганізацыі, якая ажыццяўляе дзейнасць у Рэспубліцы Беларусь, з улікам нормаў пункта 3 артыкула 51, артыкула 51-1 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь і Палажэння аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб’ектаў гаспадарання, зацверджанага Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16.01.2009 № 1, не з’яўляецца юрыдычнай асобай Рэспублікі Беларусь і, адпаведна, плацельшчыкам збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы не прызнаецца.

 

Пытаннеарганізацыя-рэкламадавец не з’яўляецца плацельшчыкам ПДВ. Пры гэтым арганізацыя, якая аказвала для арганізацыі-рэкламадаўца паслугі па размяшчэнні рэкламы, у акце аказаных паслуг паказала кошт паслуг па размяшчэнні рэкламы без ПДВ, суму ПДВ, кошт паслуг па размяшчэнні рэкламы з ПДВ.

Адказ: Згодна з падпунктам 2.5 пункта 2 Пастановы № 131, падставай для вылічэння платы за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы з'яўляецца кошт фактычна аказаных рэкламадаўцу паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы без уліку падатку на дабаўленую вартасць. 

Такім чынам, плата вылічаецца ад кошту фактычна аказаных рэкламадаўцу паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы без уліку сумы ПДВ, прадстаўленай рэкламадаўцу выканаўцам такой паслугі ў першасным уліковым дакуменце і электронных рахунках-фактурах у адпаведнасці з артыкулам 130. Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь, незалежна ад таго, ці з'яўляецца ён плацельшчыкам ПДВ ці не.

 

Пытанне: Якім чынам вызначыць базу для вылічэння збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы?

Адказ: Згодна з падпунктам 2.5 пункта 2 Указа № 131 базай для вылічэння збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы з’яўляецца кошт фактычна аказаных для рэкламадаўцы паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы без падатку на дабаўленую вартасць.

Такім чынам, збор вылічаецца з кошту фактычна аказаных для рэкламадаўцы паслуг за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы без сумы ПДВ, прад’яўленай рэкламадаўцу выканаўцам такой паслугі ў першасным уліковым дакуменце і ЭРФ у адпаведнасці з артыкулам 130 Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь, незалежна ад таго, з’яўляецца рэкламадаўца плацельшчыкам ПДВ ці не.

 

Пытанне: Арганізацыя-рэкламадаўца не з’яўляецца плацельшчыкам ПДВ. Суму ПДВ, прад’яўленую выканаўцам паслугі за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы ў бухгалтарскай справаздачы адносіць на павелічэнне кошту такіх паслуг. Якім чынам вызначыць базу для вылічэння збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы?

Адказ: Згодна з падпунктам 2.5 пункта 2 Указа № 131 базай для вылічэння збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы з’яўляецца кошт фактычна аказаных для рэкламадаўцы паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы без падатку на дабаўленую вартасць. Такім чынам, збор вылічаецца з кошту фактычна аказаных для рэкламадаўцы паслуг за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы без сумы ПДВ, прад’яўленай рэкламадаўцу выканаўцам такой паслугі ў першасным уліковым дакуменце і ЭРФ у адпаведнасці з артыкулам 130 Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь, незалежна ад таго, ці прымаецца рэкламадаўцам прад’яўленая яму выканаўцам паслуг сума ПДВ да выліку або адносіцца на павелічэнне кошту аказаных для яго паслуг.

 

Пытанне: У снежні 2021 года арганізацыя-рэкламадаўца выплаціла рэкламараспаўсюдвальніку аванс за аказанне паслуг па размяшчэнні рэкламы. Названыя паслугі фактычна былі аказаны 10 мая 2022 г. Ці трэба вылічаць збор за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы?

Адказ: Збор за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы ўведзены з 1 мая 2022 г. Згодна з падпунктам 2.5 пункта 2 Указа № 131, базай для вылічэння збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы з’яўляецца кошт фактычна аказаных для рэкламадаўцы паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы без падатку на дабаўленую вартасць.

У разглядваемай сітуацыі збор за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы трэба вылічыць, таму што паслугі па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы аказаны для рэкламадаўцы ў маі 2022 г.

Парадак разлікаў паміж бакамі дагавора за названыя паслугі (аванс або наступная аплата) не аказвае ўплыву на вызначэнне базы збору.

 

Пытанне: У дагаворы, заключаным паміж рэкламадаўцам і рэкламараспаўсюдвальнікам, цана паслуг па размяшчэнні рэкламы ўказана ў валюце і прадугледжана, што аплата паслуг робіцца ў месяцы, наступным за месяцам іх аказання. Якім чынам вызначаць суму збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы па такіх дагаворах?

Адказ: Згодна з падпунктам 2.5 пункта 2 Указа № 131, базай для вылічэння збору за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы з’яўляецца кошт фактычна аказаных для рэкламадаўцы паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы без падатку на дабаўленую вартасць.
Факт аказання для рэкламадаўцы паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы пацвярджаецца першасным уліковым дакументам, складзеным ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
Такім чынам, база па зборы за размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы арганізацыяй, якая вядзе бухгалтарскі ўлік, вызначаецца зыходзячы з кошту паслуг па размяшчэнні (распаўсюджванні) рэкламы, аказаных для рэкламадаўцы, адлюстраванага ў беларускіх рублях у бухгалтарскім уліку. Парадак разлікаў паміж бакамі дагавора за названыя паслугі не аказвае ўплыву на вызначэнне базы збору.