RU BY EN 中文
Twitter Instagram

МПЗ зацвердзіў парадак вядзення ўліку даходаў і выдаткаў індывідуальнымі прадпрымальнікамі

З 5 красавіка 2019 г. уступіла ў сілу Інструкцыя аб парадку вядзення ўліку даходаў і расходаў індывідуальнымі прадпрымальнікамі, зацверджаная пастановай Міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь ад 30.01.2019 №5.

Інструкцыяй устаноўлены парадак вядзення ўліку даходаў і выдаткаў індывідуальнымі прадпрымальнікамі, натарыусамі, якія ажыццяўляюць натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, а таксама адвакатамі, якія ажыццяўляюць адвакацкую дзейнасць індывідуальна.

Прадугледжана, што вядзенне ўліку ажыццяўляецца плацельшчыкам самастойна або іншым асобай у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Улік грунтуецца на дакументальна пацверджаных дадзеных аб аб’ектах, якія падлягаюць падаткаабкладанню або звязаных з падаткаабкладаннем.

Улік павінен забяспечваць своечасовае і пэўнае складанне падатковых дэкларацый (разлікаў), а таксама іншых дакументаў і (або) інфармацыі, неабходных для вылічэння, выплаты і спагнання падаткаў, збораў (пошлін), і прадастаўленне іх падатковаму органу.

Устаноўлена, што вядзенне ўліковых дакументаў можа рабіцца як на папяровых носьбітах, так і ў электронным выглядзе. У дакументах, аформленых на папяровым носьбіце, дапускаецца выпраўленне няправільных запісаў. Яны ўносяцца шляхам закрэслівання і ўнясення правільных запісаў. Пры гэтым выпраўленні павінны быць абгрунтаваныя, паказваць дату выпраўлення, прозвішча, ініцыялы, подпіс асобы, якая ўнесла іх, і не павінны перашкаджаць прачытанню першапачатковага запісу.

Прэс-цэнтр інспекцыі МПЗ Рэспублікі Беларусь па Магілёўскай вобласці