RU BY EN 中文
Twitter Instagram

ДОМ-ІНТЭРНАТ ДЛЯ САСТАРЭЛЫХ І ІНВАЛІДАЎ (АГУЛЬНАГА ТЫПУ)

Спецыяльныя жылыя памяшканні ў дамах-інтэрнатах агульнага тыпу могуць прадстаўляцца грамадзянам, якія дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту, інвалідам I і II групы, якія маюць патрэбу ў пастаянным староннім доглядзе або старонняй дапамозе, бытавым абслугоўванні і медыцынскай дапамозе.

Сацыяльныя паслугі могуць прадастаўляцца на платных умовах або на ўмовах дзяржаўнага забеспячэння.

На платных умовах спецыяльныя жылыя памяшканні ў дамах-інтэрнатах агульнага тыпу прадастаўляюцца грамадзянам:

– якія маюць асоб, абавязаных па законе іх утрымліваць (паўналетнія дзеці, муж і жонка і бацькі, якія не з’яўляюцца інвалідамі I і II групы, якія не дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту, або іншыя фізічныя або юрыдычныя асобы, з якімі заключаны дагавор рэнты з прадастаўленнем сродкаў на ўтрыманне, дагавор пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем);

– якія атрымліваюць пенсію з іншых дзяржаў у адпаведнасці з міжнароднымі дамовамі(пагадненнямі), заключанымі Рэспублікай Беларусь, за выключэннем грамадзян, якія раней заключылі дагавор пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем за кошт сродкаў мясцовых бюджэтаў з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам;

– якія не дасягнулі ўзросту 65 гадоў, за выключэннем інвалідаў I і II групы;

– жылыя памяшканні якіх, што належаць ім на праве ўласнасці, былі адчужаны па дагаворах дарэння, куплі-продажу на працягу 5 гадоў, якія папярэднічаюць дню падачы заявы аб прадастаўленні спецыяльнага жылога памяшкання або пасля яго падачы да дня пасялення, а таксама пры адчужэнні названых памяшканняў або здачы іх па дагаворах найму жылога памяшкання падчас пражывання грамадзян у стацыянарнай установе;

– для кароткатэрміновага пражывання.

Якія дакументы неабходна прадставіць

Для прадастаўленняспецыяльнага жылога памяшкання ў дамах-інтэрнатах агульнага тыпу на пастаяннае або часовае пражыванне грамадзянін прадстаўляе ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне наступныя дакументы:

– заяву;

– пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь (від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь);

– заключэнне ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі (заключэнне УКК);

– выпіску з медыцынскіх дакументаў;

– дакументы, якія пацвярджаюць права на льготы;

– дзве фатаграфіі 30х40 мм;

– індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда (пры яе наяўнасці).

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне запытваюць:

– звесткі аб месцы жыхарства і складзе сям’і;

– даведку аб змешчаных ва ўласнасці грамадзяніна жылых памяшканнях у адпаведным населеным пункце (пры прадстаўленні дакумента, які пацвярджае ўнясенне платы за выдачу такой даведкі);

– (афармляюць) даведку аб памеры пенсіі;

– копію заключэння медыка-рэабілітацыйнай экспертнай камісіі аб інваліднасці, акт абследавання матэрыяльна-бытавых умоў пражывання;

– з пісьмовай згоды грамадзяніна звесткі з Адзінага дзяржаўнага банка даных аб правапарушэннях аб адсутнасці (наяўнасці) крымінальнага пераследу (судзімасці), адміністрацыйных правапарушэнняў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь.

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў дамах-інтэрнатах агульнага тыпу на кароткатэрміновае пражыванне грамадзянін прадстаўляе ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне наступныя дакументы:

– заяву;

– пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь (від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь);

– заключэнне УКК;

– дакументы, якія пацвярджаюць права на льготы;

– выпіску з медыцынскіх дакументаў.

Сацыяльныя паслугі аказваюцца на падставе дагавора аказання сацыяльных паслуг, заключанага грамадзянінам з установай сацыяльнага абслугоўвання абоўстановай сацыяльнага абслугоўвання і трэцяй асобай, якія ўзялі на сябе абавязацельствы па аплаце сацыяльных паслуг.

Куды звяртацца

У органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы жыхарства грамадзяніна.