RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Актуальныя змены ў КаАП РБ, якія датычацца парушэнняў мытнага заканадаўства

Магілёўская мытня нагадвае, што ў адпаведнасці з заўвагай 2 да главы 15 КаАП (адміністрацыйныя мытныя правапарушэнні) пры наяўнасці падстаў і падстаў для пачатку адміністрацыйнага працэсу ў дачыненні да юрыдычнай асобы за здзяйсненне адміністрацыйнага мытнага правапарушэння або пачатку адміністрацыйнага працэсу ў дачыненні да такой асобы, вядзенне адміністрацыйнага працэсу ў дачыненні да фізічнай асобы выключаецца.

Дадзеная норма ўведзена ў КаАП у мэтах выключэння выпадкаў, калі за здзяйсненне адміністрацыйнага мытнага правапарушэння прыцягваюцца адначасова юрыдычная асоба і работнік.

Таксама выключана адміністрацыйная адказнасць за страту мытных дакументаў, а таксама камерцыйных і (або) транспартных (перавозачных) дакументаў, у дачыненні да якіх мытнымі органамі ўжыты сродкі ідэнтыфікацыі (частка 3 артыкула 14.2 КаАП 2003 г.). Згодна з заўвагай да артыкула 15.2 КаАП, страта тавараў, якія знаходзяцца пад мытным кантролем, з прычыны іх знішчэння, не з’яўляецца адміністрацыйным правапарушэннем.

Звяртаем Вашу ўвагу, што ў новым КаАП дэкрыміналізавана адміністрацыйная адказнасць за:

– непрыняцце мер у выпадку аварыі або дзеяння непераадольнай сілы (артыкул 14.11 КаАП 2003 г.);

– парушэнне патрабаванняў заканадаўства да месцаў захоўвання тавараў, якія знаходзяцца пад мытным кантролем (артыкул 14.15 КаАП 2003 г.);

– парушэнне патрабаванняў, што прад’яўляюцца да зон мытнага кантролю (артыкул 14.16 КаАП 2003 г.).

Пры кваліфікацыі дзеянняў па прыкметах адміністрацыйных правапарушэнняў, выяўленых у недэклараванні або прадастаўленні недакладных звестак аб таварах (артыкул 15.5 КаАП) унесены наступныя змены і дапаўненні ранейшай рэдакцыі артыкула 14.5 КаАП 2003 г.

1. Недэклараванне тавараў, якія падлягаюць мытнаму дэклараванню (частка 1 артыкула 15.5 КаАП) з’яўляецца правапарушэннем, калі такое дзеянне паслужыла або магло паслужыць адной з падстаў для:

– вызвалення ад выплаты плацяжоў, якія спаганяюцца мытнымі органамі;

– заніжэння памеру плацяжоў, якія спаганяюцца мытнымі органамі;

– невыкарыстання забарон і (або) абмежаванняў, устаноўленых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь або міжнародна-прававымі актамі, складнікамі права Еўразійскага эканамічнага саюза.

2. Прадстаўленне недакладных звестак аб таварах (частка 3 артыкула 15.5 КаАП) з улікам падстаў, прадугледжаных у дыспазіцыі, з’яўляецца адміністрацыйным правапарушэннем як пры мытным дэклараванні, так і пры падачы заявы аб выпуску тавараў да падачы дэкларацыі на тавары.

Звярніце ўвагу, што ў адпаведнасці з ПВКаАП змяніліся тэрміны выканання пастановы аб накладанні адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе штрафу для юрыдычных асоб.

Так, у адпаведнасці з часткай 1 артыкула 17.2 ПВКаАП штраф павінен быць выплачаны не пазней за адзін месяц з дня ўступлення ў законную сілу пастановы аб накладанні штрафу, а ў выпадку абскарджання (апратэставання) такой пастановы – не пазней за адзін месяца з дня паведамлення аб пакіданні скаргі (пратэсту) без задавальнення.