У Магілёўскай вобласці працягваецца рэканструкцыя аўтадарогі Магілёў - Чавусы. Пра гэта расказаў вядучы інжынер аддзела тэхнічнага нагляду і якасці работ РУП «Магілёўаўтадар» Сяргей Пераходзька.

«Раней мы скончылі рэканструкцыю ўчастку да 13 км гэтай аўтадарогі. Цяпер працы працягваюцца ўжо да саміх Чавусаў: ад 13 да 44 км, - распавёў ён. - На дадзеным участку ідуць земляныя працы для ўладкавання аб'ездаў. Каля вёскі Раманавічы будзе будавацца транспартны тунэль, таму зараз трэба сфарміраваць часовыя аб'езды. Яны прадставяць сабой транспартныя развязкі, якія будуць уключаны ў фінальную інфраструктуру рэканструяванай бетоннай дарогі».


У раёне 18-га км названай аўтадарогі ўжо пачалі будаўніцтва правай паласы. Тут укладваюць геатэкстыль і верхні пласт земпалатна. «У гэтым месяцы на гэтым адрэзку плануюць абкласці 3 км пясчанай падставы, худы бетон і закрыць усё гэта пясчаным асфальтабетонам», - расказаў Сяргей Пераходзька..


Таксама ў планах будаўніцтва двух мастоў: праз рэкі Чарняўка і Раста. Яшчэ адзін немалаважны аспект - у самых ажыўленых месцах для пешаходаў абсталююць падземныя пераходы. «Гэтая дарога сур'ёзна змяніць свой знешні выгляд пасля рэканструкцыі: з двух палос яна стане чатырохпаласнай. Гэта сур'ёзна паўплывае на камфорт язды, істотна разгрузіцца транспартныя патокі, зменшыцца колькасць затораў, вырасце прапускная здольнасць, - адзначыў вядучы інжынер. - З'яўленне двух падземных пераходаў павысіць бяспеку пешаходаў. Мы таксама прыбярэм два скрыжаванні ў раёнах населеных пунктаў Раманавічы і Гарбавічы. Тут ужо з'явяцца кальцавыя развязкі. А гэта значыць, што пры павароце налева тут больш не будуць збірацца заторы».


Штодня на гэтым аб'екце працуюць больш за 100 адзінак тэхнікі: грузавыя самазвалы, экскаватары, аўтагрэйдэры, бульдозеры, пагрузчыкі, каткі, фрэза і многае іншае. Генпадрадчыкам выступае ДСТ №3. «Работнікі генпадрадчыка працуюць вахтавым метадам з 8.00 да 20.00 без выходных, - адзначыў вядучы інжынер «Магілёўаўтадара». - Са свайго боку мы вядзем вельмі сур'ёзны кантроль якасці праводжаных прац».


Работы па рэканструкцыі аўтадарогі па планах неабходна завяршыць у 2026 годзе. Пасля гэтага яна стане самай працяглай бетоннай дарогай у Магілёўскай вобласці. Па словах спецыяліста, работы наперадзе яшчэ нямала, але стаўка менавіта на такое дарожнае пакрыццё поўнасцю апраўдана. «У бетонных дарог высокі гарантыйны тэрмін службы. У асфальтабетонных ён складае ад 5 да 10 гадоў, а ў бетонных - да 25 гадоў. Бетоннае пакрыццё значна ўстойлівей да разбурэння, адукацыі ям, на іх не можа быць калейнасці. Шурпатая паверхня забяспечвае добрае счапленне, а ў зімовы перыяд, як і іншыя дарожныя пакрыцці, бетонныя дарогі трэба апрацоўваць спецыяльнымі рэагентамі, - адзначыў Сяргей Пераходзька. - Такія дарогі больш даўгавечныя, надзейныя і бяспечныя».

Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая
12.11.2025 - 09:37
У Беларусі ўстанавілі патрабаванні да якасці яблыкаў і бульбы, што пастаўляюцца па дзяржзаказу
11.11.2025 - 12:03
а апошнія 10 гадоў колькасць шматдзетных сем'яў у Магілёўскай вобласці вырасла на 168 працэнтаў
11.11.2025 - 10:44
«Сіла Закона» пяты раз збярэ старшакласнікаў з усіх куткоў Беларусі
10.11.2025 - 17:58
Да гэтага часу вырашае ўраўненні і інтэгралы. У Магілёве павіншавалі 100-гадовага ветэрана ВАВ
10.11.2025 - 16:12