RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Ці неабходна пры рэгістрацыі змяненняў і дапаўненняў, якія ўносяцца ў статут юрыдычнай асобы, прадстаўляць дадаткова дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы кіраўніка юрыдычнай асобы

Пытанне: Ці неабходна пры рэгістрацыі змяненняў і дапаўненняў, якія ўносяцца ў статут юрыдычнай асобы, прадстаўляць дадаткова дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы кіраўніка юрыдычнай асобы? Ці трэба прыкладаць такі дакумент да апавяшчэння аб змене кіраўніка юрыдычнай асобы?

Адказ:

Звесткі аб кіраўніку юрыдычнай асобы (іншай асобе, упаўнаважанай у адпаведнасці з устаноўчымі дакументамі дзейнічаць ад імя арганізацыі) у сілу норм Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 студзеня 2009 г. №1 «Аб дзяржаўнай рэгістрацыі і ліквідацыі (спыненні дзейнасці) суб'ектаў гаспадарання» (далей - Дэкрэт нумар 1) і Палажэння аб Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - АДР), зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 лютага 2009 г. нумар 229, падлягаюць уключэнню ў АДР.

Пры ўнясенні змяненняў і (або) дапаўненняў ва ўстаноўчыя дакументы юрыдычнай асобы кіраўнік або іншая асоба, упаўнаважаная ў адпаведнасці са статутам (устаноўчым дагаворам - для камерцыйнай арганізацыі, якая дзейнічае толькі на падставе ўстаноўчага дагавора), прадстаўляе ў рэгіструючы орган пакет дакументаў, прадугледжаны пунктам 16 Палажэння аб дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання, зацверджанага Дэкрэтам нумар 1 (далей - Палажэння аб рэгістрацыі).

Згодна з абзацам чацвёртым часткі трэцяй пункта 19 Палажэння аб рэгістрацыі пры дзяржаўнай рэгістрацыі змяненняў і (або) дапаўненняў, якія ўносяцца ў статут юрыдычнай асобы (устаноўчы дагавор - для камерцыйнай арганізацыі, якая дзейнічае толькі на падставе ўстаноўчага дагавора), заява аб дзяржаўнай рэгістрацыі падпісваецца кіраўніком юрыдычнай асобы або іншай асобай, упаўнаважанай у адпаведнасці са статутам (устаноўчым дагаворам) або даверанасцю дзейнічаць ад імя гэтай юрыдычнай асобы.

Пры гэтым у адпаведнасці з часткай пятай пункта 19 Палажэння аб рэгістрацыі пры падачы заявы аб дзяржаўнай рэгістрацыі грамадзяне прадстаўляюць дакументы, якія сведчаць асобу, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы, у выпадку, калі яны дзейнічаюць ад імя юрыдычнай або фізічнай асобы.

У гэтым выпадку кіраўніку неабходна прадставіць дакумент, які пацвярджае яго паўнамоцтвы (арыгінал або копію загада, працоўнага дагавора, кантракта і г.д.), які далучаецца да матэрыялаў рэгістрацыйнай справы суб'екта гаспадарання.

У адпаведнасці з пунктам 22 Палажэння аб рэгістрацыі камерцыйныя і некамерцыйныя арганізацыі абавязаны прадставіць у рэгіструючы орган па месцы знаходжання арганізацыі паведамленне аб назначэнні (замене) кіраўніка (іншай асобы, упаўнаважанай у адпаведнасці з устаноўчымі дакументамі дзейнічаць ад імя арганізацыі) па форме, устаноўленай Міністэрствам юстыцыі, на працягу дзесяці працоўных дзён з дня такога прызначэння (замены).

Прадстаўленне іншых пацвярджальных дакументаў разам з указаным апавяшчэннем не прадугледжана.

У сувязі з гэтым пры падачы паведамлення аб назначэнні (замене) кіраўніка (іншай асобы, упаўнаважанай у адпаведнасці з устаноўчымі дакументамі дзейнічаць ад імя арганізацыі) дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы кіраўніка не прадстаўляецца.