RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Растлумачце парадак правядзення рамонта ў пад'ездзе?

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 04,12.2021 № 696 (далей - Пастанова № 696) унесены змяненні ў пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 27.01.2009 Ш 99 «Аб мерах па рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг» (далей - Пастанова № 99). У прыватнасці, Пастанова нумар 99 дапоўнена Палажэннем аб парадку заключэння дагавора на аказанне паслугі па бягучым рамонце жылога дома (далей - Палажэнне).

Палажэннем рэгулюецца парадак заключэння дагавора на аказанне паслугі па бягучым рамонце шматкватэрнага жылога дома, які фінансуецца за кошт сродкаў спажыўцоў (далей - дагавор).

Устаноўлена, у прыватнасці, што да заключэння дагавора ўпаўнаважаная асоба па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, таварыства ўласнікаў, арганізацыя забудоўшчыкаў (далей - заказчык):

1) не пазней за месяц да пачатку правядзення работ па бягучым рамонце прадстаўляе спажыўцам інфармацыю: аб плануемых тэрмінах правядзення рамонтных работ; аб асноўных відах рамонтных работ; аб агульным арыентыровачным кошце рамонту і суме, неабходнай для кампенсацыі затрат у разліку на 1 кв, метр агульнай плошчы займаемых спажыўцамі жылых (нежылых) памяшканняў; аб службовай асобе заказчыка з указаннем кантактных тэлефонаў, часу і месцы прыёму спажыўцоў для вырашэння арганізацыйных пытанняў па правядзенні бягучага рамонту (вызначэнне пераліку і якасці матэрыялаў, якія выкарыстоўваюцца для рамонту, выбар каляровага рашэння, упаўнаважанай асобы (асоб) ад спажыўцоў па прыёмцы выкананых работ і іншыя. пытанні); аб даце, месцы і часе правядзення агульнага сходу спажыўцоў, парадку дня (не пазней за 10 дзён да правядзення агульнага сходу спажыўцоў);

2) не пазней за 10 дзён да пачатку правядзення работ па бягучым рамонце праводзіць агульны сход спажыўцоў, на якім: прымаецца рашэнне спажыўцоў аб правядзенні бягучага рамонту (калі неабходнасць рамонту не абумоўлена нездавальняючым тэхнічным і эстэтычным станам канструктыўных элементаў і інжынерных сістэм жылога дома) і тэрмінах выканання рамонтных работ з разглядам лакальнай каштарысу (лакальнага каштарыснага разліку); выбіраецца ўпаўнаважаны прадстаўнік (прадстаўнікі) спажыўцоў для вырашэння арганізацыйных і іншых пытанняў, звязаных з правядзеннем рамонтных работ, у тым ліку прыёмкі выкананых работ;

3) афармляе пратакол агульнага сходу спажыўцоў з адлюстраваннем пытанняў, якія ўзніклі ў ходзе абмеркавання або паступілі ў пісьмовым выглядзе на працягу 3 рабочых дзён пасля правядзення агульнага сходу. Пратакол падпісваюць заказчык і ўпаўнаважаны прадстаўнік спажыўцоў, абраны на агульным зборы. Згодна з п. 4 Палажэння дагавор заключаецца не пазней за 5 дзён да пачатку правядзення бягучага рамонту жылога дома ў простай пісьмовай форме ў двух экзэмплярах у адпаведнасці з тыпавым дагаворам на аказанне паслугі па бягучым рамонце жылога дома пры наяўнасці: лакальнага каштарысу (лакальнага каштарыснага разліку); дэфектнага акта; пратакола агульнага збору спажыўцоў. У адпаведнасці з п. 5 Палажэння пры арганізацыі бягучага рамонту пад'езда: агульны сход праводзіцца са спажыўцамі, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд; дагаворы прапануюцца да заключэння спажыўцам, у карыстанні якіх знаходзіцца пад'езд. Устаноўлена, што гарантыйны тэрмін для аб'екта бягучага рамонту вызначаецца дагаворам і не можа складаць менш як два гады. Указаны гарантыйны тэрмiн лiчыцца з даты падпісання акта выкананых работ. Абарона правоў спажыўца, звязаных з адносінамі, якія вынікаюць з дагавора, ажыццяўляецца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку (п. 7 Палажэння). Пастанова № 696 набыла моц з 10 снежня 2021 г.