RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Аб забеспячэнні дыферэнцыраванага ўліку ў гандлёвых аб'ектах

З 10 сакавіка 2023 г. суб'екты гаспадарання ў гандлёвых аб'ектах з гандлёвай плошчай 200 квадратных метраў і больш абавязаны выкарыстоўваць касавы падсумоўваючы апарат або праграмную касу (далей - касавае абсталяванне), якія забяспечваюць дыферэнцыраваны ўлік даных аб таварах з выкарыстаннем міжнароднага ідэнтыфікацыйнага нумара тавару (далей нумар), а таксама фарміраванне ў плацежным дакуменце акрамя іншай інфармацыі, вызначанай у патрабаваннях да касавага падсумоўваючага апарата або праграмнай касы, наймення тавару. Крыніцай дадзеных аб GTIN нумары з'яўляецца міжведамасная размеркаваная інфармацыйная сістэма «Банк дадзеных электронных пашпартоў тавараў» (далей - ePASS).

Пералік тавараў, якія могуць не маркіравацца штрыхавымі ідэнтыфікацыйнымі кодамі, вызначаны ў пункце 23 Палажэння аб таварнай нумарацыі і штрыхавым кадаванні тавараў (прадукцыі) у Рэспубліцы Беларусь, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24.05.2000 № 748 «Аб некаторых . далейшаму развіццю работ у галіне таварнай нумарацыі і штрыхавога кадзіравання ў Рэспубліцы Беларусь» (далей - Палажэнне № 748) і ў такім выпадку спосаб забеспячэння дыферэнцыраванага ўліку вызначаецца суб'ектам гандлю самастойна. Пры гэтым у плацежным дакуменце акрамя іншай інфармацыі, вызначанай у патрабаваннях да касавага падсумоўваючага апарату або праграмнай касы, у абавязковым парадку павінна змяшчацца найменне тавару.

У іншым выпадку, пры рэалізацыі тавараў, якія не пайменаваны ў пункце 23 Палажэння № 748, дыферэнцыраваны ўлік павінен быць забяспечаны з выкарыстаннем (GTIN), якія змяшчаюцца ў ePASS.

Падатковымі органамі ўстаноўлены выпадкі невыканання суб'ектамі гаспадарання патрабаванняў заканадаўства па выкарыстанні касавага абсталявання, якое забяспечвае дыферэнцыраваны ўлік даных аб таварах. Так, суб'ектамі гаспадарання ажыццяўляецца рэалізацыя імпартных тавараў, інфармацыя аб якіх у ePASS адсутнічае, што з'яўляецца парушэннем парадку выкарыстання касавага абсталявання.

Нагадваем, што за выкарыстанне касавага абсталявання, якое не забяспечвае дыферэнцыраваны ўлік даных аб таварах у гандлёвых аб'ектах з гандлёвай плошчай 200 квадратных метраў і больш, прадугледжана адміністрацыйная адказнасць часткай першай артыкула 13.15 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях і цягне накладанне штрафу ў памеры:

- да 50 базавых велічынь;

- на індывідуальнага прадпрымальніка - да 100 базавых велічынь;

- на юрыдычную асобу - да 200 базавых велічынь.

З 1 ліпеня 2025 г. для юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія ажыццяўляюць продаж тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы сродкамі ідэнтыфікацыі (далей - СІ) і ўніфікаванымі кантрольнымі знакамі (далей - УКЗ), уводзіцца абавязак забяспечваць дыферэнцыраваны ўлік даных аб рэалізуемых таварах, незалежна ад памеру гандлёвай плошчы гандлёвага аб'екта.

Для забеспячэння патрабаванняў па рэалізацыі маркіраваных тавараў суб'ектам гаспадарання загадзя неабходна:

1. вывучыць пералікі тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы СІ і УКЗ у адпаведнасці з пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29.07.2011 № 1030 «Аб таварах, якія падлягаюць маркіроўцы» і (або) рашэннямі Савета Еўразійскай эканамічнай камісіі;

2. забяспечваць дыферэнцыраваны ўлік даных аб таварах, якія падлягаюць маркіроўцы СІ або УКЗ у Рэспубліцы Беларусь, а таксама ў Еўразійскім эканамічным саюзе;

3. ініцыяваць заключэнне дагавора (дадатковага пагаднення да дзеючага дагавора) з вытворцамі касавых падсумоўваючых апаратаў, аператарамі праграмных кас на своечасовую пастаўку дапрацаванага пад новыя патрабаванні касавага абсталявання (абнаўленне праграмнага забеспячэння касавага абсталявання) з прадугледжаннем у такіх дагаворах мер адказнасці за незахаванне заплан (дапрацоўкі) касавага абсталявання;

4. набыць (абнавіць) касавае абсталяванне, якое забяспечвае дыферэнцыраваны ўлік даных аб таварах і рэалізацыю маркіраваных тавараў (цяпер вытворцамі касавых падсумоўваючых апаратаў і аператарамі праграмных касавых сістэм праводзіцца работа па дапрацоўцы касавага абсталявання на адпаведнасць новым патрабаванням);

5. пры рэалізацыі тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы, забяспечваць счытванне GTIN, сродкаў ідэнтыфікацыі і (або) УКЗ.

Прэс-цэнтр інспекцыі МПЗ Рэспублікі Беларусь па Магілёўскай вобласці