Асноўным нарматыўным прававым актам для кіраўніцтва пры адкрыцці пякарань з'яўляецца Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.11.2017 № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва».
1. Вызначэнне формы ўласнасці і рэгістрацыя.
Ажыццяўленне дзейнасці па вытворчасці хлеба і хлебабулачных вырабаў магчыма ажыццяўляць у прававых формах індывідуальнага прадпрымальніка ці юрыдычнай асобы.
Больш падрабязна аб арганізацыйна-прававых формах юрыдычных асоб: https://etalonline.by/document/?regnum=HK9800218 (глава 4 падраздзела 2 раздзела 1 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь).
Дзяржаўная рэгістрацыя ажыццяўляецца рэгіструючым органам.
Вызначэнне рэгіструючага органа:
http://egr.gov.by/egrn/index.jsp?content=RegAuthority.
Пакрокавая інструкцыя прадстаўлення ў які рэгіструе орган электронных дакументаў для дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання: https://egr.gov.by/egrn/index.jsp?content=eJurRegForm.
2. Апавяшчэнне мясцовых выканаўчых органаў аб намерах вашай дзейнасці.
Пасля таго, як суб'ектам гаспадарання падрыхтавана неабходная інфраструктура для вядзення дзейнасці, аб пачатку яе ажыццяўлення неабходна пісьмова паведаміць мясцоваму выканаўчаму органу.
Форма і парадак накіравання апавяшчэння: https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=C21800143&p1=1.
3. Вызначэнне памяшкання або ўчастка (пры будаўніцтве) у мэтах наступнага стварэння малой пякарні.
У якасці крытэрыю падбору трэба ўлічваць спецыфічныя санітарна-эпідэміялагічныя патрабаванні да аб'ектаў прамысловасці па перапрацоўцы сельскагаспадарчай прадукцыі, харчовай сыравіны і вытворчасці харчовай прадукцыі.
Склад патрабаванняў:
http://www.government.by/upload/docs/file87fef62389347a9b.PDF;
Пералік перспектыўных аб'ектаў і зямельных участкаў для мэт далейшага стварэння малых пякарняў прадастаўляецца мясцовымі выканаўчымі органамі ўлады пры звароце патэнцыйных інвестараў.
4. Правядзенне дзяржаўнай санітарна-гігіенічнай экспертызы аб'екта.
Вытворчасць хлебабулачных вырабаў адносіцца да работ і паслуг, якія ўяўляюць патэнцыйную небяспеку для жыцця і здароўя насельніцтва. Таму яно з'яўляецца аб'ектам, які падлягае дзяржаўнай санітарна-гігіенічнай экспертызе. Такую экспертызу неабходна правесці на працягу месяца з дня накіравання пісьмовага паведамлення ў мясцовы выканаўчы орган.
Парадак і ўмовы правядзення экспертызы:
https://rcheph.by/administrativnye-protsedury/provedenie-rabot-po-gosudarstvennoy-sanitarno-gigienicheskoy-ekspertize-s-vydachey-sanitarno-gigieni/.
http://www.nalog.gov.by/ru/nalogi-uplachivaemye-organizaciyami/;
б) весці бухгалтарскі ўлік і справаздачнасць.
Больш падрабязна аб парадку вядзення бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці:
http://www.minfin.gov.by/ru/accounting/.
в) павінен даваць інфармацыю ў падатковыя органы.
Інфармацыя па прадастаўленні дакументаў у электронным выглядзе:
http://www.nalog.gov.by/ru/aktualnaya-informatiya-po-predostavleniu-IP-v-nalog-organy-v- el-vide/.
6. Арганізацыя вытворчасці.
Пры ажыццяўленні дзейнасці неабходна выконваць агульныя патрабаванні пажарнай бяспекі, санітарна-эпідэміялагічныя патрабаванні, патрабаванні ў галіне аховы навакольнага асяроддзя, патрабаванні да ўтрымання і эксплуатацыі капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў і іншых аб'ектаў, устаноўленыя Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.11.2017 № 7.
6.1. Вызначэнне асартыменту прадукцыі, які плануецца для вытворчасці, і аб'ёму выпуску прадукцыі.
6.2. Закупка абсталявання.
Падбор абсталявання неабходна ажыццяўляць у залежнасці ад выбранага асартыменту прадукцыі, запланаванага аб'ёму выпуску прадукцыі і плошчы памяшкання.
Тэхналагічнае абсталяванне, неабходнае для вытворчасці хлебабулачных вырабаў:
асноўнае абсталяванне (прасейвальнік мукі, цестазмяшчальнік, цестафармовачнае абсталяванне, шафа расстойная, печ хлебапякарная, пакавальна-рэзальнае і вентыляцыйнае абсталяванне);
дадатковае абсталяванне (ёмістасці і халадзільнікі для захоўвання сыравіны, дазатары, стэлажы, дзежы для цеста, пякарскія сталы, хлебныя каляскі і інш.).
6.3. Распрацоўка і зацвярджэнне тэхнічнай дакументацыі (тэхнічныя ўмовы, тэхналагічныя інструкцыі, рэцэптуры і інш.).
6.4. Выраб доследных узораў гатовай прадукцыі.
Правядзенне выпрабавальных выпечак выбранага асартыменту прадукцыі на прадмет адпаведнасці вырабаў патрабаванням тэхнічных нарматыўных прававых актаў.
6.5. Патрабаванні да бяспекі прадукцыі і пацвярджэнне адпаведнасці (дэклараванне).
Бяспека хлебабулачных вырабаў рэгламентуюцца наступнымі тэхнічнымі рэгламентамі Мытнага саюза:
ТР МС 021/2011 «Аб бяспецы харчовай прадукцыі» (далей ТР МС 021/2011):
http://www.eurasiancommission.org/ru/act/texnreg/deptexreg/tr/Pages/PischevayaProd.aspx;
ТР МС 022/2011 «Харчовая прадукцыя ў частцы яе маркіроўкі»:
http://www.eurasiancommission.org/ru/act/texnreg/deptexreg/tr/Pages/Pischevka Markirovka.aspx;
ТР МС 029/2012 «Патрабаванні бяспекі харчовых дабавак, араматызатараў і тэхналагічных дапаможных сродкаў»:
http://www.eurasiancommission.org/ru/act/texnreg/deptexreg/tr/Documents/P_58.pdf.
Рэестр органаў па сертыфікацыі: https://bsca.by/ru/registry-certif/all.
Грамадзянска-прававое рэгуляванне: https://etalonline.by/document/?regnum=HK9800218 (§ 3 гл. 30);
Грамадзянска-прававое рэгуляванне: https://etalonline.by/document/?regnum=HK9800218 (§§ 2, 3 гл. 30).
7. Унясенне звестак аб суб'екце гандлю ў Гандлёвы рэестр (пры ажыццяўленні, у тым ліку, гандлёвай дзейнасці).
Пры ажыццяўленні гандлёвай дзейнасці суб'екту гаспадарання да пачатку ажыццяўлення дзейнасці ў аб'екце грамадскага харчавання неабходна ўключыць звесткі аб такім аб'екце грамадскага харчавання (міні-пякарні) у Гандлёвы рэестр Рэспублікі Беларусь (далей - Гандлёвы рэестр).
Заявы прадстаўляюцца суб'ектамі гаспадарання для ўключэння звестак у Гандлёвы рэестр у гарадскія, раённыя выканаўчыя камітэты, мясцовыя адміністрацыі раёнаў у горадзе Мінску (па месцы знаходжання аб'екта) па кожным аб'екце грамадскага харчавання.
Формы заяў для ўключэння звестак у Гандлёвы рэестр размешчаны на сайце МАРТ у раздзеле Дзейнасць / Гандаль і паслугі / Гандлёвы рэестр / Формы заяў:
https://mart.gov.by/activity/torgovlya-i-uslugi/torgovyy-reestr/formy-uvedomleniy/.
8. Крыніцы фінансавання
Існуючая ў ААТ «Банк развіцця» (далей - Банк развіцця) сістэма фінансавай падтрымкі суб'ектаў малога і сярэдняга прадпрымальніцтва (далей - МСП) дазваляе арганізацыям, якія плануюць адкрыццё малых пякарняў у рэгіёнах, прыцягнуць фінансаванне як на мэты бягучай, так і інвестыцыйнай дзейнасці на льготных умовах.
Для атрымання фінансавання за кошт рэсурсаў Банка развіцця суб'ект МСП можа звярнуцца да любога партнёра па наступным алгарытме:
Даведачна:
Партнёрамі Праграмы фінансавай падтрымкі суб'ектаў МСП з'яўляюцца:
банкі - ААТ «Белгазпрамбанк», ААТ «Белінвестбанк», ААТ «Банк БелЗЭБ», ААТ «ААБ Беларусбанк», ААТ «Белаграпрамбанк», ААТ «Сбер Банк», ААТ «Прыёрбанк», ЗАТ «Альфа-Банк», ААТ «Банк Дабрабыт», ЗАТ «Банк Рашэнне», ААТ «Пар «Банк ЗГБ» (Беларусь), ЗАТ «МТБанк», ААТ «Тэхнабанк», ААТ «БНБ»;
лізінгавыя арганізацыі – ААТ «Прамагралізінг», ТАА «ААБ Лізінг», ААТ «Агралізінг».
А. Суб'ект МСП у звычайным парадку звяртаецца па фінансаванне да партнёра з запытам на прадастаўленне рэсурсаў па праграме Банка развіцця.
Б. Партнёры самастойна ацэньваюць і прымаюць рызыкі па кожным асобным праекце, ажыццяўляюць ацэнку фінансавага стану суб'екта МСП, вызначаюць іншыя пытанні і прымаюць рашэнне аб магчымасці фінансавання праекта.
В. Пасля прыняцця партнёрам станоўчага рашэння аб заключэнні дагавора з суб'ектам МСП Банк развіцця ў тэрмін не больш за два працоўныя дні дае партнёру грашовыя сродкі на фінансаванне праекта.
Г. Суб'ект МСП атрымлівае фінансаванне.
Дз. У тэрміны, устаноўленыя крэдытнай дамовай, суб'ект МСП падае дакументы, якія пацвярджаюць мэтавае выкарыстанне сродкаў.
Я. У выпадку наяўнасці праблемных пытанняў на любым этапе рэалізацыі праекта суб'ект МСП звяртаецца ў Банк развіцця па тэлефоне 8 (017) 309-65-70 (Упраўленне падтрымкі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва).
На фінансаванне інвестыцыйнай і бягучай дзейнасці для бізнесу, звязанага з хлебнымі пякарнямі, даступны наступныя крэдытныя прадукты Банка развіцця, з працэнтнымі стаўкамі ніжэйшымі за сярэднія па рынку1:
Найменне прадукта |
Працэнтная стаўка для суб'екта МСП, % |
Дадатковыя ўмовы |
Падтрымка арганізацый вытворчай сферы |
СР* +1 = да 10,5 % |
- |
Падтрымка рэгіёнаў |
1/2СР* + 2,5 = да 7,25 % |
Суб'ект МСП зарэгістраваны і/або ажыццяўляе дзейнасць на тэрыторыі раёнаў, якія адстаюць па ўзроўні сацыяльна-эканамічнага развіцця (Веткаўскі, Вілейскі, Ганцавіцкі, Глускі, Гарадоцкі, Драгічынскі, Зэльвенскі, Кіраўскі, Клецкі, Капыльскі, Кармянскі, Краснапольскі, Лельчыцкі, Ліозненскі, Лозненскі, Лоеўскі, Свіслацкі, Сенненскі, Слаўгарадскі, Столінскі, Ушацкі, Хойніцкі, Хоцімскі, Чавускі, Чэрыкаўскі, Чачэрскі, Шаркаўшчынскі, Шумілінскі) |
Стабілізацыйны |
5 + 2,5 = да 7,5 % |
Фінансаванне імпартазамяшчальных і экспартаарыентаваных праектаў |
Падтрымка сацыяльнага прадпрымальніцтва |
1/2СР* + 2,5 = да 7,25 % |
Суб'ект МСП забяспечвае занятасць слабых пластоў насельніцтва |
Падтрымка экалагічных праектаў |
1/2СР* +3,5 = да 8,25 % |
Фінансаванне праектаў, звязаных з экалагічнай накіраванасцю па крытэрыях Банка развіцця |
*Стаўка рэфінансавання Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь роўная 9,5%.
1 У адпаведнасці са статыстычнай інфармацыяй, якая публікуецца Нацыянальным банкам Рэспублікі Беларусь, сярэднеўзважаная стаўка па новых крэдытах суб'ектам МСП у нацыянальнай валюце ў сакавіку 2025 года склала 12,18%.