RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Рэкамендацыі для патэнцыйных суб'ектаў гаспадарання, якія прадугледжваюць пакрокавы алгарытм дзеянняў па адкрыцці малых пякарань у рэгіёнах

Асноўным нарматыўным прававым актам для кіраўніцтва пры адкрыцці пякарань з'яўляецца Дэкрэт Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.11.2017 № 7 «Аб развіцці прадпрымальніцтва».

1. Вызначэнне формы ўласнасці і рэгістрацыя.

Ажыццяўленне дзейнасці па вытворчасці хлеба і хлебабулачных вырабаў магчыма ажыццяўляць у прававых формах індывідуальнага прадпрымальніка ці юрыдычнай асобы.

Больш падрабязна аб арганізацыйна-прававых формах юрыдычных асоб: https://etalonline.by/document/?regnum=HK9800218 (глава 4 падраздзела 2 раздзела 1 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь).

Дзяржаўная рэгістрацыя ажыццяўляецца рэгіструючым органам.

Вызначэнне рэгіструючага органа:

http://egr.gov.by/egrn/index.jsp?content=RegAuthority.

Пакрокавая інструкцыя прадстаўлення ў які рэгіструе орган электронных дакументаў для дзяржаўнай рэгістрацыі суб'ектаў гаспадарання:  https://egr.gov.by/egrn/index.jsp?content=eJurRegForm.

2. Апавяшчэнне мясцовых выканаўчых органаў аб намерах вашай дзейнасці.

Пасля таго, як суб'ектам гаспадарання падрыхтавана неабходная інфраструктура для вядзення дзейнасці, аб пачатку яе ажыццяўлення неабходна пісьмова паведаміць мясцоваму выканаўчаму органу.

Форма і парадак накіравання апавяшчэння: https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=C21800143&p1=1.

3. Вызначэнне памяшкання або ўчастка (пры будаўніцтве) у мэтах наступнага стварэння малой пякарні.

У якасці крытэрыю падбору трэба ўлічваць спецыфічныя санітарна-эпідэміялагічныя патрабаванні да аб'ектаў прамысловасці па перапрацоўцы сельскагаспадарчай прадукцыі, харчовай сыравіны і вытворчасці харчовай прадукцыі.

Склад патрабаванняў:

http://www.government.by/upload/docs/file87fef62389347a9b.PDF;

Пералік перспектыўных аб'ектаў і зямельных участкаў для мэт далейшага стварэння малых пякарняў прадастаўляецца мясцовымі выканаўчымі органамі ўлады пры звароце патэнцыйных інвестараў.

4. Правядзенне дзяржаўнай санітарна-гігіенічнай экспертызы аб'екта.

Вытворчасць хлебабулачных вырабаў адносіцца да работ і паслуг, якія ўяўляюць патэнцыйную небяспеку для жыцця і здароўя насельніцтва. Таму яно з'яўляецца аб'ектам, які падлягае дзяржаўнай санітарна-гігіенічнай экспертызе. Такую экспертызу неабходна правесці на працягу месяца з дня накіравання пісьмовага паведамлення ў мясцовы выканаўчы орган.

Парадак і ўмовы правядзення экспертызы:

https://rcheph.by/administrativnye-protsedury/provedenie-rabot-po-gosudarstvennoy-sanitarno-gigienicheskoy-ekspertize-s-vydachey-sanitarno-gigieni/.

5. Узаемадзеянне з падатковымі органамі
 
Пры ажыццяўленні дзейнасці суб'ект гаспадарання абавязаны:
 
а) выплачваць падаткі, зборы, дзяржаўныя пошліны.
 
Віды падаткаў:

http://www.nalog.gov.by/ru/nalogi-uplachivaemye-organizaciyami/;

б) весці бухгалтарскі ўлік і справаздачнасць.

Больш падрабязна аб парадку вядзення бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці:

http://www.minfin.gov.by/ru/accounting/.

в) павінен даваць інфармацыю ў падатковыя органы.

Інфармацыя па прадастаўленні дакументаў у электронным выглядзе:

http://www.nalog.gov.by/ru/aktualnaya-informatiya-po-predostavleniu-IP-v-nalog-organy-v- el-vide/.

6. Арганізацыя вытворчасці.

Пры ажыццяўленні дзейнасці неабходна выконваць агульныя патрабаванні пажарнай бяспекі, санітарна-эпідэміялагічныя патрабаванні, патрабаванні ў галіне аховы навакольнага асяроддзя, патрабаванні да ўтрымання і эксплуатацыі капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў і іншых аб'ектаў, устаноўленыя Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.11.2017 № 7.

6.1. Вызначэнне асартыменту прадукцыі, які плануецца для вытворчасці, і аб'ёму выпуску прадукцыі.

6.2. Закупка абсталявання.

Падбор абсталявання неабходна ажыццяўляць у залежнасці ад выбранага асартыменту прадукцыі, запланаванага аб'ёму выпуску прадукцыі і плошчы памяшкання.

Тэхналагічнае абсталяванне, неабходнае для вытворчасці хлебабулачных вырабаў:

асноўнае абсталяванне (прасейвальнік мукі, цестазмяшчальнік, цестафармовачнае абсталяванне, шафа расстойная, печ хлебапякарная, пакавальна-рэзальнае і вентыляцыйнае абсталяванне);

дадатковае абсталяванне (ёмістасці і халадзільнікі для захоўвання сыравіны, дазатары, стэлажы, дзежы для цеста, пякарскія сталы, хлебныя каляскі і інш.).

6.3. Распрацоўка і зацвярджэнне тэхнічнай дакументацыі (тэхнічныя ўмовы, тэхналагічныя інструкцыі, рэцэптуры і інш.).

6.4. Выраб доследных узораў гатовай прадукцыі.

Правядзенне выпрабавальных выпечак выбранага асартыменту прадукцыі на прадмет адпаведнасці вырабаў патрабаванням тэхнічных нарматыўных прававых актаў.

6.5. Патрабаванні да бяспекі прадукцыі і пацвярджэнне адпаведнасці (дэклараванне).

Бяспека хлебабулачных вырабаў рэгламентуюцца наступнымі тэхнічнымі рэгламентамі Мытнага саюза:

ТР МС 021/2011 «Аб бяспецы харчовай прадукцыі» (далей ТР МС 021/2011):

http://www.eurasiancommission.org/ru/act/texnreg/deptexreg/tr/Pages/PischevayaProd.aspx;

ТР МС 022/2011 «Харчовая прадукцыя ў частцы яе маркіроўкі»:

http://www.eurasiancommission.org/ru/act/texnreg/deptexreg/tr/Pages/Pischevka Markirovka.aspx;

ТР МС 029/2012 «Патрабаванні бяспекі харчовых дабавак, араматызатараў і тэхналагічных дапаможных сродкаў»:

http://www.eurasiancommission.org/ru/act/texnreg/deptexreg/tr/Documents/P_58.pdf.

Абавязковае пацвярджэнне адпаведнасці хлебабулачных вырабаў патрабаванням ТР МС 021/2011 праводзіцца ў форме дэкларавання адпаведнасці.

Рэестр органаў па сертыфікацыі: https://bsca.by/ru/registry-certif/all.

6.6. Закупка сыравіны, якая ажыццяўляецца на падставе дамовы пастаўкі.

Грамадзянска-прававое рэгуляванне: https://etalonline.by/document/?regnum=HK9800218 (§ 3 гл. 30);

6.7. Выпуск і рэалізацыя гатовай прадукцыі.
 
Рэалізацыя прадукцыі ажыццяўляецца на падставе дагавора пастаўкі (калі пакупніком з'яўляецца юрыдычная асоба), дагавора рознічнага куплі-продажу (калі пакупніком з'яўляецца фізічная асоба).

Грамадзянска-прававое рэгуляванне: https://etalonline.by/document/?regnum=HK9800218 (§§ 2, 3 гл. 30).

7. Унясенне звестак аб суб'екце гандлю ў Гандлёвы рэестр (пры ажыццяўленні, у тым ліку, гандлёвай дзейнасці).

Пры ажыццяўленні гандлёвай дзейнасці суб'екту гаспадарання да пачатку ажыццяўлення дзейнасці ў аб'екце грамадскага харчавання неабходна ўключыць звесткі аб такім аб'екце грамадскага харчавання (міні-пякарні) у Гандлёвы рэестр Рэспублікі Беларусь (далей - Гандлёвы рэестр).

Заявы прадстаўляюцца суб'ектамі гаспадарання для ўключэння звестак у Гандлёвы рэестр у гарадскія, раённыя выканаўчыя камітэты, мясцовыя адміністрацыі раёнаў у горадзе Мінску (па месцы знаходжання аб'екта) па кожным аб'екце грамадскага харчавання.

Формы заяў для ўключэння звестак у Гандлёвы рэестр размешчаны на сайце МАРТ у раздзеле Дзейнасць / Гандаль і паслугі / Гандлёвы рэестр / Формы заяў:

https://mart.gov.by/activity/torgovlya-i-uslugi/torgovyy-reestr/formy-uvedomleniy/.

8. Крыніцы фінансавання

Існуючая ў ААТ «Банк развіцця» (далей - Банк развіцця) сістэма фінансавай падтрымкі суб'ектаў малога і сярэдняга прадпрымальніцтва (далей - МСП) дазваляе арганізацыям, якія плануюць адкрыццё малых пякарняў у рэгіёнах, прыцягнуць фінансаванне як на мэты бягучай, так і інвестыцыйнай дзейнасці на льготных умовах.

Для атрымання фінансавання за кошт рэсурсаў Банка развіцця суб'ект МСП можа звярнуцца да любога партнёра па наступным алгарытме:

Даведачна:

Партнёрамі Праграмы фінансавай падтрымкі суб'ектаў МСП з'яўляюцца:

банкі - ААТ «Белгазпрамбанк», ААТ «Белінвестбанк», ААТ «Банк БелЗЭБ», ААТ «ААБ Беларусбанк», ААТ «Белаграпрамбанк», ААТ «Сбер Банк», ААТ «Прыёрбанк», ЗАТ «Альфа-Банк», ААТ «Банк Дабрабыт», ЗАТ «Банк Рашэнне», ААТ «Пар «Банк ЗГБ» (Беларусь), ЗАТ «МТБанк», ААТ «Тэхнабанк», ААТ «БНБ»;

лізінгавыя арганізацыі – ААТ «Прамагралізінг», ТАА «ААБ Лізінг», ААТ «Агралізінг».

А. Суб'ект МСП у звычайным парадку звяртаецца па фінансаванне да партнёра з запытам на прадастаўленне рэсурсаў па праграме Банка развіцця.

Б. Партнёры самастойна ацэньваюць і прымаюць рызыкі па кожным асобным праекце, ажыццяўляюць ацэнку фінансавага стану суб'екта МСП, вызначаюць іншыя пытанні і прымаюць рашэнне аб магчымасці фінансавання праекта.

В. Пасля прыняцця партнёрам станоўчага рашэння аб заключэнні дагавора з суб'ектам МСП Банк развіцця ў тэрмін не больш за два працоўныя дні дае партнёру грашовыя сродкі на фінансаванне праекта.

Г. Суб'ект МСП атрымлівае фінансаванне.

Дз. У тэрміны, устаноўленыя крэдытнай дамовай, суб'ект МСП падае дакументы, якія пацвярджаюць мэтавае выкарыстанне сродкаў.

Я. У выпадку наяўнасці праблемных пытанняў на любым этапе рэалізацыі праекта суб'ект МСП звяртаецца ў Банк развіцця па тэлефоне 8 (017) 309-65-70 (Упраўленне падтрымкі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва).

На фінансаванне інвестыцыйнай і бягучай дзейнасці для бізнесу, звязанага з хлебнымі пякарнямі, даступны наступныя крэдытныя прадукты Банка развіцця, з працэнтнымі стаўкамі ніжэйшымі за сярэднія па рынку1:

 

Найменне прадукта

Працэнтная стаўка для суб'екта МСП, %

Дадатковыя ўмовы

Падтрымка арганізацый вытворчай сферы

СР* +1 = да

10,5 %

-

Падтрымка рэгіёнаў

1/2СР* + 2,5 = да 7,25 %

Суб'ект МСП зарэгістраваны і/або ажыццяўляе дзейнасць на тэрыторыі раёнаў, якія адстаюць па ўзроўні сацыяльна-эканамічнага развіцця (Веткаўскі, Вілейскі, Ганцавіцкі, Глускі, Гарадоцкі, Драгічынскі, Зэльвенскі, Кіраўскі, Клецкі, Капыльскі, Кармянскі, Краснапольскі, Лельчыцкі, Ліозненскі, Лозненскі, Лоеўскі, Свіслацкі, Сенненскі, Слаўгарадскі, Столінскі, Ушацкі, Хойніцкі, Хоцімскі, Чавускі, Чэрыкаўскі, Чачэрскі, Шаркаўшчынскі, Шумілінскі)

Стабілізацыйны

5 + 2,5 = да

7,5 %

Фінансаванне імпартазамяшчальных і экспартаарыентаваных праектаў

Падтрымка сацыяльнага

прадпрымальніцтва

1/2СР* + 2,5 = да 7,25 %

Суб'ект МСП забяспечвае занятасць слабых пластоў насельніцтва

Падтрымка экалагічных праектаў

1/2СР* +3,5 = да 8,25 %

Фінансаванне праектаў, звязаных з экалагічнай накіраванасцю па крытэрыях Банка развіцця

 

 

*Стаўка рэфінансавання Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь роўная 9,5%.

1 У адпаведнасці са статыстычнай інфармацыяй, якая публікуецца Нацыянальным банкам Рэспублікі Беларусь, сярэднеўзважаная стаўка па новых крэдытах суб'ектам МСП у нацыянальнай валюце ў сакавіку 2025 года склала 12,18%.