RU BY EN 中文
Twitter Instagram

МНС апублікавала каментарый да Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 07.08.2018 № 305 «Аб удасканаленні прававога рэгулявання ігральнага бізнесу»

Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь 7 жніўня 2018 г. выдадзены Указ № 305 «Аб удасканаленні прававога рэгулявання ігральнага бізнесу» (далей – Указ), накіраваны на рэгуляванне парадку арганізацыі і (або) правядзення анлайн азартных гульняў, а таксама далейшае ўдасканаленне дзейнасці ў сферы ігральнага бізнесу ў цэлым.

Асноўныя палажэнні Указа ўступяць у сілу з 1 красавіка 2019 г.

Указ дазволіць даць грамадзянам Рэспублікі Беларусь, замежным грамадзянам, у тым ліку тым, якія знаходзяцца за межамі Рэспублікі Беларусь, магчымасць удзельнічаць у анлайн азартных гульнях, якія арганізуюцца і (або) праводзяцца юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь з дапамогай віртуальных ігральных устаноў і тым самым рэалізаваць заключны этап Канцэпцыі развіцця ігральнага бізнесу ў Рэспубліцы Беларусь, зацверджанай пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 12.01.2011 № 31 (далей – Канцэпцыя).

Даведачна. У Рэспубліцы Беларусь удасканаленне падыходаў пры рэгуляванні дзяржавай дзейнасці ў сферы арганізацыі ігральнага бізнесу вызначана Канцэпцыяй, згодна з якой заключным этапам яе рэалізацыі зяўляецца разгляд пытанняў прававога рэгулявання і ўкаранення новых тэхналогій у сферы ігральнага бізнесу ў частцы арганізацыі ў рэжыме анлайн гульняў з выкарыстаннем глабальнай кампютарнай сеткі Інтэрнэт (далей – сетка Інтэрнэт).

У адпаведнасці з тэрміналогіяй, якая выкарыстоўваецца ва Указе, віртуальная ігральная ўстанова ўяўляе сабой інфармацыйную сістэму, якая складаецца з сайта, які дазваляе з выкарыстаннем глабальнай сеткі Інтэрнэт арганізаваць і праводзіць азартныя гульні, прымаць удзел у азартнай гульні, а таксама праграмных і тэхнічных сродкаў, якія забяспечваюць збор, апрацоўку, захоўванне, перадачу, абарону інфармацыі, аўдыявізуальных малюнкаў і іншых вынікаў, правядзенне вылічэнняў, звязаных з арганізацыяй і (або) правядзеннем азартных гульняў з выкарыстаннем сеткі Інтэрнэт. Зыходзячы з гэтага, Указам замацавана, што сістэма абароны інфармацыі віртуальнай ігральнай установы падлягае атэстацыі ў парадку, вызначаным для атэстацыі сістэм абароны інфармацыі інфармацыйных сістэм, прызначаных для апрацоўкі інфармацыі, распаўсюджванне і (або) прадастаўленне якой абмежавана, не аднесенай да дзяржаўных сакрэтаў. Патрабаванні да віртуальных ігральных устаноў і парадак правядзення экспертызы віртуальнай ігральнай установы на адпаведнасць такім патрабаванням будуць вызначацца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь. Пры гэтым у мэтах стварэння спрыяльных умоў для вядзення бізнесу Указам прадугледжана, што парадак пацвярджэння адпаведнасці віртуальнай ігральнай установы ўстаноўленым патрабаванням, у тым ліку, можа быць рэалізаваны з дапамогай прызнання (выкарыстання) вынікаў выпрабаванняў і (або) экспертыз віртуальнай ігральнай установы, праведзеных замежнымі ўпаўнаважанымі органамі (арганізацыямі).

Акрамя таго, Указам устаноўлены асаблівасці ліцэнзавання і падаткаабкладання дзейнасці па ўтрыманні віртуальнай ігральнай установы, а таксама вызначаны патрабаванні да парадку яе ажыццяўлення, асноўнымі з якіх з’яўляюцца:

• наяўнасць гарантыйнага дэпазіту на спецыяльным рахунку, які будзе выкарыстоўвацца для забеспячэння выплаты выйгрышаў і разлікаў з бюджэтам у выпадку фінансавай неплацежаздольнасці арганізатара азартных гульняў;

• прадастаўленне падатковым органам і ТАА «Маніторынгавы цэнтр па ігральным бізнэсе» аддаленага доступу да віртуальнай ігральнай установы;

• падключэнне з 1 жніўня 2019 г. віртуальнай ігральнай установы да спецыяльнай камп’ютарнай касавай сістэмы, якая забяспечвае кантроль за абаротамі ў сферы ігральнага бізнесу (далей – СККС).

У сувязі з легалізацыяй на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь анлайн азартных гульняў пунктам 3 Указа ўводзіцца забарона да распаўсюджвання інфармацыі, змест якой накіраваны на арганізацыю і (або) правядзенне азартных гульняў з выкарыстаннем сеткі Інтэрнэт у парушэнне патрабаванняў заканадаўчых актаў, якія рэгулююць дзейнасць у сферы ігральнага бізнесу. Доступ да сайтаў, якія змяшчаюць такую інфармацыю, будзе абмяжоўвацца. Уступленне ў сілу нормы пункта 3 Указа прадугледжана з 1 красавіка 2021 г.

Даведачна. У цяперашні час заканадаўства Рэспублікі Беларусь не забараняе грамадзянам Рэспублікі Беларусь прымаць удзел у азартных гульнях, якія арганізуюцца і праводзяцца на сайтах, размешчаных за межамі нацыянальнага сегмента сеткі Інтэрнэт. Грамадзяне Рэспублікі Беларусь таксама маюць доступ да інфармацыйных паведамленняў і (або) матэрыялаў, размешчаных у сетцы Інтэрнэт, якія змяшчаюць інфармацыю пра анлайн ігральны бізнес.

Акрамя магчымасці арганізацыі і (або) правядзення азартных гульняў з дапамогай віртуальных ігральных устаноў, Указам прадугледжаны меры, накіраваныя на паляпшэнне ўмоў вядзення дзейнасці ў сферы ігральнага бізнесу ў цэлым, а менавіта:

• магчымасць прызнання на дагаворнай аснове вынікаў выпрабаванняў і (або) экспертыз мадэляў гульнявых аўтаматаў, праведзеных замежнымі ўпаўнаважанымі органамі (арганізацыямі);

• адмена рэгістрацыі ў падатковых органах аб’ектаў падаткаабкладання падаткам на ігральны бізнес (гульнявых аўтаматаў, гульнявых сталоў, кас букмекерскіх кантор і кас таталізатараў);

• выплата падатку на ігральны бізнес у фіксаванай суме, зыходзячы з фактычнага падключэння гульнявога абсталявання да СККС;

• магчымасць прыпыняць паводле рашэння кіраўніка (яго намесніка) ігральнай установы выплату (пералік, пераклад) выйгрышу (вяртанне нясыграных ставак) на тэрмін, які не перавышае 30 працоўных дзён з дня звароту удзельнікам азартнай гульні па атрыманне (пералічэнне, перавод) выйгрышу (вяртанне нясыграных ставак).

У мэтах мінімізацыі шкодных наступстваў удзелу ў азартных гульнях павялічаны ўзроставы цэнз для наведвання ігральных устаноў, у тым ліку віртуальных, і ўдзелу ў азартных гульнях з 18 да 21 года, а таксама ўведзена забарона для наведвальнікаў ігральных устаноў, віртуальных ігральных устаноў прадастаўляць іншым ігракам грашовыя сродкі для удзелу ў азартнай гульні.

З прычыны неабходнасці стварэння дадатковых умоў для выбудоўвання ў ігральных установах эфектыўнай сістэмы ўнутранага кантролю, якая забяспечвае выкананне арганізатарамі азартных гульняў заканадаўства ў сферы прадухілення легалізацыі даходаў, атрыманых злачынным шляхам, фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці і фінансавання распаўсюджвання зброі масавага паражэння (далей – заканадаўства ў сферы ПАД/ФТ) Указам прадугледжаны:

• магчымасць для арганізатараў азартных гульняў прыпыніць або заблакіраваць выплату (пералік, пераклад) выйгрышу (вяртанне нясыграных ставак) у адпаведнасці з заканадаўствам аб ПАД/ФТ;

• абавязкі арганізатараў азартных гульняў:

• рабіць прыём ставак і (або) перавод выйгрышаў (вяртанне нясыграных ставак) электроннымі грашыма толькі пры ідэнтыфікацыі фізічнай асобы;

• ажыццяўляць пералік (перавод) выйгрышаў (вернутых нясыграных ставак) на той бягучы (разліковы) і іншы банкаўскі рахунак, з якога ўдзельнікам азартнай гульні пералічваліся грашовыя сродкі, неабходныя для ўдзелу ў азартнай гульні, або электронны кашалёк, з якога удзельнікам пераводзіліся электронныя грошы;

• забяспечыць фіксацыю асоб, якія ўваходзяць у ігральную ўстанову, удзельнікаў азартных гульняў, у тым ліку пры атрыманні імі выйгрышу, і захоўванне гэтага запісу не менш як 30 сутак з дня яго фіксацыі.

Для ўліку ступені ўцягнутасці заснавальнікаў юрыдычных асоб, якія ажыццяўляюць дзейнасць у сферы ігральнага бізнесу па ўтрыманні віртуальнай ігральнай установы, а таксама іх кіраўнікоў, намеснікаў у працэсы атрымання і (або) легалізацыі даходаў, атрыманых злачынным шляхам, фінансавання тэрарыстычнай дзейнасці і фінансавання распаўсюджвання зброі масавага паражэння, Указам прадугледжаны ліцэнзійныя патрабаванні, якія тычацца адсутнасці парушэнняў заканадаўства ў сферы ПАД/ФТ, і судзімасці за ўчыненне злачынстваў супраць парадку ажыццяўлення эканамічнай дзейнасці ў заснавальнікаў, кіраўнікоў і намеснікаў арганізатараў азартных гульняў. Для пацвярджэння выканання ліцэнзійных патрабаванняў аб адсутнасці судзімасці саіскальнікі ліцэнзіі абавязаны будуць падаваць у ліцэнзавальны орган адпаведныя звесткі органаў унутраных спраў.

Пасля ўступлення ў сілу асноўных палажэнняў Указа зменяцца ўмовы вядзення бізнесу для дзеючых ліцэнзіятаў – арганізатараў азартных гульняў у параўнанні з умовамі, замацаванымі ў Палажэнні аб парадку ажыццяўлення дзейнасці ў сферы ігральнага бізнесу, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 студзеня 2005 г. № 9 (са зменамі і дапаўненнямі). У першую чаргу гэта закране арганізатараў букмекерскіх гульняў і гульняў таталізатара, якія змогуць ажыццяўляць арганізацыю і (або) правядзенне анлайн букмекерскай ігры, анлайн ігры таталізатара толькі пасля атрымання ліцэнзіі на ажыццяўленне дзейнасці ў сферы ігральнага бізнесу, асноўнай часткай работы і паслугай якой з’яўляецца ўтрыманне віртуальнай ігральнай установы.

Даведачна. У цяперашні час арганізатары азартных гульняў маюць права арганізоўваць і праводзіць букмекерскія гульні, гульні таталізатара ў сетцы Інтэрнэт на падставе ліцэнзіі на ажыццяўленне дзейнасці ў сферы ігральнага бізнесу, асноўнай часткай работы і паслугай якой зяўляецца ўтрыманне букмекерскай канторы або ўтрыманне таталізатара адпаведна.

Улічваючы адзначанае, у мэтах стварэння дадатковых умоў для адаптацыі арганізатараў букмекерскіх гульняў і гульняў таталізатара да новых (змененых) патрабаванняў, што прад’яўляюцца да парадку ажыццяўлення дзейнасці пасродкам сеткі Інтэрнэт, ва Указе прадугледжаны пераходны перыяд, на працягу якога юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, якія ажыццяўляюць дзейнасць па ўтрыманні букмекерскай канторы і (або) утрыманні таталізатара з выкарыстаннем сеткі Інтэрнэт на падставе ліцэнзіі, выдадзенай да 1 красавіка 2019 г., маюць права ажыццяўляць такую дзейнасць без састаўной часткі работы і паслугі «ўтрыманне віртуальнай ігральнай установы», да 1 красавіка 2021 г.

Прэс-цэнтр інспекцыі МПЗ Рэспублікі Беларусь па Магілёўскай вобласці