RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Заключэнне грамадзянска-прававых дагавораў аб спартыўнай падрыхтоўцы

У сувязі з пытаннямі па заключэнні грамадзянска-прававых дагавораў аб спартыўнай падрыхтоўцы Міністэрства спорту і турызму інфармуе.

У адпаведнасці з абзацам першай часткі першай пункта 1, пунктамі 2 і 3 артыкула 591 Закона Рэспублікі Беларусь ад 4 студзеня 2014 года «Аб фізічнай культуры і спорце» (далей – Закон) спартыўная падрыхтоўка спартсменаў ажыццяўляецца на падставе грамадзянска-прававых дагавораў аб спартыўнай падрыхтоўцы. Істотнымі ўмовамі названых дагавораў з’яўляюцца прадмет дагавора, правы і абавязкі бакоў, у тым ліку па ўдзеле ў спартыўных мерапрыемствах, адказнасць бакоў за невыкананне або неналежнае выкананне дагаворных абавязацельстваў, у тым ліку пакрыццё сродкаў, затрачаных на спартыўную падрыхтоўку, тэрмін дзеяння дагавора і парадак яго скасавання.

Формы тыпавых грамадзянска-прававых дагавораў аб спартыўнай падрыхтоўцы ўстаноўлены пастановай Міністэрства спорту і турызму Рэспублікі Беларусь ад 18 красавіка 2018 г. № 25.

У адпаведнасці з часткай першай пункта 3 артыкула 391 Грамадзянскага кодэкса Рэспублікі Беларусь (далей – ГК) умовы дагавора вызначаюцца па меркаванні бакоў у парадку і межах, прадугледжаных заканадаўствам. Такімі «межамі» з’яўляецца ўстанаўленне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам тыпавых формаў дагавораў.

Паколькі пункт 3 артыкула 591 Закона змяшчае норму аб устанаўленні Міністэрствам спорту і турызму Рэспублікі Беларусь тыпавой формы грамадзянска-прававога дагавора аб спартыўнай падрыхтоўцы, то ўмовы пазначаных тыпавых дагавораў з’яўляюцца абавязковымі, за выключэннем тых палажэнняў, змяненне якіх дапускаецца пагадненнем бакоў (пункт 8 тыпавога дагавора аб спартыўнай падрыхтоўцы).

Акрамя таго, звяртаем увагу, што заканадаўствам не прадугледжана рэгістрацыя грамадзянска-прававых дагавораў аб спартыўнай падрыхтоўцы іншымі арганізацыямі.

Працэдура рэгістрацыі дагавора валодае ўсімі прыкметамі адміністрацыйнай працэдуры (пункт 1 артыкула 1 Закона Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 года «Аб асновах адміністрацыйных працэдур»). Часткай другой пункта 2 артыкула 3 названага Закона ўстаноўлена, што заканадаўчымі актамі зацвярджаюцца пералікі адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца ўпаўнаважанымі органамі ў дачыненні да грамадзян (акрамя індывідуальных прадпрымальнікаў). Заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь зацвярджаюцца пералікі адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца ўпаўнаважанымі органамі ў дачыненні да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў. Пры гэтым ажыццяўленне дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі адміністрацыйных працэдур, не прадугледжаных у названых пераліках, не дапускаецца.

У дачыненні да грамадзянска-прававых дагавораў аб спартыўнай падрыхтоўцы дзейнічае агульная норма Грамадзянскага заканадаўства, згодна з якой дагавор лічыцца заключаным, калі паміж бакамі ў патрэбнай у адпаведных выпадках форме дасягнута пагадненне па ўсіх істотных умовах дагавора (Частка першая пункта 1 артыкула 402 ГК).

Такім чынам, заключаемыя дагаворы аб спартыўнай падрыхтоўцы павінны ўтрымліваць толькі нормы, прадугледжаныя тыпавой формай, за выключэннем дадатковых умоў, якія не супярэчаць заканадаўству і па пагадненні бакоў могуць быць прадугледжаны ў гэтым дагаворы. Удзел у дагаворы трэцяга боку, устанаўленне бакамі грамадзянска-прававога дагавора аб спартыўнай падрыхтоўцы абавязковасці рэгістрацыі названых дагавораў іншай арганізацыяй не адпавядае заканадаўству і не дапускаецца.

Дадзенае тлумачэнне падрыхтавана з улікам пазіцыі Нацыянальнага цэнтра заканадаўства і прававых даследаванняў Рэспублікі Беларусь.

Міністэрства спорту і турызму просіць прыняць меры па безумоўным выкананні заканадаўства Рэспублікі Беларусь у частцы заключэння грамадзянска-прававых дагавораў аб спартыўнай падрыхтоўцы.