RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Аб прымяненні электроннага лічбавага подпісу пры стварэнні электронных накладных

У сувязі з запытамі аператараў электроннага дакументаабароту (EDI-правайдараў) і суб’ектаў гаспадарання, якія прымяняюць электронныя накладныя, аб прымяненні электроннага лічбавага подпісу (далей – ЭЛП) пры стварэнні электронных накладных Міністэрства па падатках і зборах па ўзгадненні з Нацыянальнай акадэміяй навук Беларусі, Міністэрствам фінансаў, Міністэрствам сувязі і інфарматызацыі і Аператыўна-аналітычным цэнтрам пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь паведамляе наступнае.

У сувязі з уступленнем у сілу пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30.12.2019 № 940 «Аб функцыянаванні механізму электронных накладных» (далей – пастанова № 940) з 05.01.2020 у функцыянаванне механізму электронных накладных уведзены шэраг навацый.

Так, у прыватнасці, у адпаведнасці з падпунктам 1.5 пункта 1 пастановы № 940 устанаўліваецца, што электронныя накладныя лічацца створанымі і набываюць юрыдычную сілу пры падпісанні ЭЛП адказных асоб удзельнікаў электроннага дакументаабароту, зробленым з выкарыстаннем асабістых ключоў, сертыфікаты адкрытых ключоў якіх выдадзеныя Рэспубліканскім цэнтрам дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь (далей – РУЦ ДзяржСКАК). Пацверджанне паўнамоцтваў адказных асоб удзельнікаў электроннага дакументаабароту на падпісанне электронных накладных ажыццяўляецца з выкарыстаннем атрыбутных сертыфікатаў.

Даведачна. Пацвярджэнне паўнамоцтваў адказных асоб удзельнікаў электроннага дакументаабароту на падпісанне электронных накладных з выкарыстаннем атрыбутных сертыфікатаў прадугледжана нормамі Закона Рэспублікі Беларусь ад 8 лістапада 2018 г. № 143-З «Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь “Аб электронным дакуменце і электронным лічбавым подпісе”», які ўступіў у сілу з 18 лютага 2019 г.

У дачыненні да пацверджання паўнамоцтваў адказных асоб удзельнікаў электроннага дакументаабароту на падпісанне электронных накладных з выкарыстаннем атрыбутных сертыфікатаў варта мець на ўвазе, што фарматы сертыфікатаў адкрытых ключоў, якія выдаюцца РУЦ ДзяржСКАК, вызначаны палітыкай прымянення сертыфікатаў. Так, у цяперашні час для адказных асоб могуць выдавацца як сертыфікаты фізічных асоб, так і сертыфікаты юрыдычных асоб, якія выдаюцца для індывідуальных прадпрымальнікаў і прадстаўнікоў арганізацый.

У цяперашні час Нацыянальнай акадэміяй навук Беларусі сумесна з Міністэрствам фінансаў, Міністэрствам па падатках і зборах і Міністэрствам сувязі і інфарматызацыі па ўзгадненні з Аператыўна-аналітычным цэнтрам пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь дапрацоўваюцца патрабаванні да працэсу стварэння, перадачы, атрымання, а таксама да фарматаў электронных накладных (далей – патрабаванні да электронных накладных), у якіх, у тым ліку, будзе вызначаны парадак прымянення ЭЛП пры стварэнні электронных накладных.

Улічваючы адзначанае, электронныя накладныя, падпісаныя ЭЛП адказных асоб удзельнікаў электроннага дакументаабароту, зробленага з выкарыстаннем асабістых ключоў, сертыфікаты адкрытых ключоў якіх выдадзены РУЦ ДзяржСКАК і атрыманы да даты ўступлення ў сілу патрабаванняў да электронных накладных, адпавядаюць патрабаванням пастановы № 940 і набываюць юрыдычную сілу пры ўмове выканання іншых патрабаванняў, прадугледжаных пастановай № 940.

Для пацверджання паўнамоцтваў адказных асоб удзельнікаў электроннага дакументаабароту пры атрыманні (падаўжэнні) сертыфікатаў адкрытых ключоў адказных асоб у РУЦ ДзяржСКАК пачынаючы з даты ўступлення ў сілу патрабаванняў да электронных накладных у РУЦ ДзяржСКАК неабходна атрымліваць атрыбутныя сертыфікаты.
Прапануем ўлічваць гэту інфармацыю пры ажыццяўленні дзейнасці ў якасці аператараў электроннага дакументаабароту.

Скачать письмо МНС от 17.02.2020 № 8-2-11/00343 «Спампаваць ліст МПЗ ад 17.02.2020 № 8-2-11/00343 «Аб прымяненні электроннага лічбавага подпісу пры стварэнні электронных накладных»»