RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Цэнтр тэхнікі і творчасці «Інжынер будучыні» адкрыўся ў БРУ

Цэнтр тэхнікі і творчасці «Інжынер будучыні» адкрыўся сёння, 6 лютага, у Беларуска-Расійскім універсітэце Магілёва. На яго базе змогуць займацца школьнікі, якія вучацца ўжо ў інжынерных класах рэгіёну. Цэнтр — гэта камп'ютарны клас, а таксама амаль два дзясяткі лабараторый ВНУ, дзе змогуць унікаць у сутнасць інжынерных спецыяльнасцей абітурыенты.

На думку рэктара БРУ Міхаіла Лусцянкова, з'яўленне цэнтра — яшчэ адзін крок у напрамку прафарыентацыі па прыцягненню моладзі, будучых абітурыентаў у інжынерную адукацыю:

- Актуальнасць развіцця інжынернай адукацыі вялікая. Аб гэтым гаварыў Прэзідэнт на сустрэчы з рэктарамі ўніверсітэтаў, дзе асобна абмяркоўваўся інжынерны напрамак. У тым ліку зараз абмяркоўваецца праект канцэпцыі развіцця інжынернай адукацыі на 2025-2035 гады. Адно з асноўных яго палажэнняў заключаецца ў тым, што інжынерная адукацыя не можа абмяжоўвацца толькі рамкамі ўніверсітэтаў. Яно павінна быць шматузроўневым, першы з якога пачынаецца яшчэ ў школах. Сёння амаль у двух дзясятках устаноў адукацыі Магілёва адкрыты інжынерныя класы, там вучацца хлопцы 10 і 11 класаў, усяго каля 200 чалавек. Частка заняткаў праходзіць на базе нашай ВНУ. Выкладаем факультатыўныя дысцыпліны, таксама прывозім школьнікаў з маленькіх гарадоў сюды і паказваем ім нашую базу.

Пляцоўка для тэхнічнай творчасці, гэта, па сутнасці, увесь сёмы корпус БРУ: лабараторыі з самым сучасным абсталяваннем, дзе можна паглядзець, як ствараюцца мадэлі на 3D-друкарцы, працуюць зварачныя робаты.

Міхаіл Лусцянкоў упэўнены, што адкрыццё новай пляцоўкі дасць магчымасць узмацніць прафарыентацыйную работу:

— Думаю, што мы не абмяжуемся моладдзю выпускных класаў, будзем запрашаць да сябе і дзяцей маладзейшых. Бывае так, што абітурыент выбірае, куды паступіць, па колькасці балаў. І потым, калі ўжо пачынаюць навучанне, расчароўваецца, сыходзіць з прафесіі. А калі чалавек паступае мэтанакіравана, ён ніколі не сыдзе з прафесіі.

Начальнік аддзела па прафарыентацыйнай і інфармацыйнай рабоце БРУ Вікторыя Юркова нагадала, што ў 2023 годзе пры падтрымцы Міністэрства адукацыі было прынята рашэнне аб функцыянаванні ў школах інжынерных класаў:

- Тады да нас звярнулася шэсць школ Магілёва з просьбай правядзення такіх заняткаў на базе нашага універсітэта. Праграма па факультатыўных занятках уключае шырокі спектр дысцыплін: пачынаючы ад стварэння тэхнікі і заканчваючы зварачнай вытворчасцю, электраэнергетыкай, атамнай энергетыкай. У школах настаўнікі з гэтым не сутыкаюцца, у педагогаў іншая сфера дзейнасці. Таму па просьбе нашых магілёўскіх школ мы арганізавалі заняткі на базе ўніверсітэта. У залежнасці ад праграмы гэта могуць быць лабараторыі машынабудаўнічага факультэта, ІТ-класы. Апроч іншага, гэта і выязныя заняткі. Мы звяртаемся на прадпрыемствы горада з просьбай правесці там экскурсіі.

Вучаніца 11 класа ліцэя БРУ Ева Верам'ёва навучаецца на фізіка-матэматычным профілі. У рамках тыдня студэнцкага жыцця наведвае Беларуска-Расійскі ўніверсітэт.

Мы маем зносіны з дэканамі розных факультэтаў, яны расказваюць нам пра кожны напрамак. Можна асабіста падысці, пагутарыць, даведацца ўсё пра спецыяльнасці. Сама якраз і паступала ў ліцэй, бо ён дае магчымасць без іспытаў быць залічаным у БРУ. Планую якую-небудзь сумежную спецыяльнасць з эканомікай і IT. Нагрузка ў ліцэі сапраўды вялікая: мы нямногія, хто вучыцца па суботах. Але ўсе дзеці паступалі мэтанакіравана, праходзілі некалькі іспытаў, апроч звычайных, яшчэ дадатковыя. Усе вельмі таленавітыя, цікавыя, разумныя людзі, думаюць пра сваю будучыню, гатовыя траціць сілы, каб потым атрымаць дастойную прафесію, дапамагаць краіне, - упэўнена Ева.

Дарэчы, у 2024 годзе была рэалізавана ініцыятыва Савета маладых вучоных пры Міністэрстве адукацыі па стварэнню прастор па інтарэсах тэхнічнага профілю на базе ўстаноў вышэйшай адукацыі. Цяпер такія інжынерныя цэнтры адкрываюцца ва ўсіх рэгіёнах краіны. Старшыня Савета маладых вучоных БРУ Дзмітрый Юманаў адзначае больш цеснае ўзаемадзеянне навукі і вытворчасці:

- Адкрыццё цэнтра пры Беларуска-Расійскім універсітэце «Інжынер будучыні» - гэта вынік дзейнасці Савета маладых навукоўцаў. Не заўсёды малады чалавек, які паступае ва ўніверсітэт, плануе звязаць сваё жыццё з навукай. Але нават проста знаходжанне на такіх пляцоўках, навучанне дазваляе яму выпрацаваць у сабе патрэбныя навыкі, дакрануцца да навукі на даступнай мове, зразумець, як гэта ўсё працуе, паглядзець, якія ўвогуле навуковыя напрамкі існуюць у нейкім пэўным універсітэце ці ў цэлым у краіне.

СБ

Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая