Дырэктар Вязеўскай сярэдняй школы Асіповіцкага раёна Магілёўскай вобласці Валянціна Грышановіч расказала, як арганізавана правядзенне цэнтралізаванага экзамену для выпускнікоў сельскай школы.
«У гэтым годзе ў нас з 11-га класа выпускаецца чатыры чалавекі, з 9-га класа - 13. Цэнтралізаваны іспыт мы праходзім на базе школы №1 горада Асіповічы, гэта так ужо другі год. Ніякіх пытанняў па дастаўцы навучэнцаў у пункт цэнтралізаванага іспыту ў нас няма, бо наша школа знаходзіцца побач з горадам - літаральна за 7 км, ёсць школы, якія размяшчаюцца далей. Аддзелам адукацыі вызначаны графік дастаўкі, па якім нашыя навучэнцы едуць у пункт цэнтралізаванага іспыту. Усё арганізавана дакладна, каб не было гармідару. У мінулым годзе ў нас было невялікае хваляванне, таму што ўсё адбывалася ў першы раз. Я праводзіла навучэнцаў да аўтобуса, іх суправаджаў класны кіраўнік. А вось у саміх навучэнцаў ніякага хвалявання не было. Усё было старанна спланавана: транспарт быў пададзены своечасова, дзеці па графіку зайшлі ў аўтобус, у пункце правядзення ЦЭ яны паспяхова прайшлі рэгістрацыю, размясціліся ў аўдыторыях і прыступілі да выканання тэстаў. Класны кіраўнік, як усе настаўнікі, была побач - у суседняй установе адукацыі. Навучэнцы, якія раней выканалі тэсты, прыходзілі туды да класнага кіраўніка, для іх працаваў буфет, дзе яны маглі паесці», - распавяла Валянціна Грышановіч.
Аднак дырэктар школы расцэньвае леташні досвед як цяжкі. «Першы блін трошкі выйшаў камяком, як мы гаворым. Мы прааналізавалі леташні досвед, ён быў першым. У нас ёсць дзеці, якія вывучаюць прадметы на базавым узроўні і на падвышаным узроўні. У мінулым годзе, напрыклад, група старшакласнікаў на павышаным узроўні вывучала англійскую і рускую мовы, астатнія ўсе прадметы асвойвалі на базавым узроўні. Першая катэгорыя навучэнцаў загадзя ведала, якія выпускныя іспыты будзе здаваць, і рыхтавалася да іх. Тут пытанняў не ўзнікла. Складана было з тымі, хто вывучаў школьную праграму на базавым узроўні. Напрыклад, адно дзіця нам прыйшлося ўгаворваць памяняць прадмет іспыту, пераканаць ні выпускніка, ні маці не ўдалося. Дзіця прадмет здала, нават паступіла ў Горацкую акадэмію, але вынік іспыту быў не той, які хацелі мы і бацькі. Прэтэнзій ні да школы, ні да настаўніка ні ў кога не было, бо вынік быў прадказальны. Аналізуючы такія моманты, мы стараемся зрабіць так, каб навучэнцы, якія ідуць у 10-ы клас, былі матываваны на далейшую вучобу, каб яны ведалі, чаго хочуць, і ў іх былі прыярытэты не толькі на далейшае навучанне ў школе, але і на паступленне », - адзначыла кіраўнік Вязеўскай сярэдняй школы.
Сёлета ва ўстанове адукацыі ўсе чатыры выпускнікі 11-га класа вывучаюць на павышаным узроўні матэматыку і рускую мову. «Рэпетыцыйны іспыт яны здалі добра, два чалавекі пацвердзілі сваю адзнаку, двое навучэнцаў здалі яго на адзнаку вышэй. Усе яны выбралі вышэйшую навучальную ўстанову і мэтанакіравана туды рыхтуюцца, пытанняў няма. Што да 9-га класа, з 13 выпускнікоў шэсць відавочна могуць вывучаць прадметы на павышаным узроўні, гэтыя дзеці ўжо вызначыліся з імі. З сямю навучэнцамі мы працуем, магчыма не ўсе з іх адыдуць ад нас. Для мяне як для кіраўніка ідэальны варыянт - гэта калі дзеці прыходзяць і вывучаюць прадметы на павышаным узроўні», - дадала Валянціна Грышановіч.
Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая
20.02.2025 - 10:06
20.02.2025 - 09:41
20.02.2025 - 09:20
19.02.2025 - 18:17
Навуковыя распрацоўкі ў металургіі: беларуска-расійскія ініцыятывы