RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Рух па паўднёва-заходнім абыходзе Магілёва плануецца запусціць 7 лістапада

Рух па паўднёва-заходнім абыходзе Магілёва плануецца запусціць 7 лістапада. Пра гэта паведаміў першы намеснік генеральнага дырэктара – галоўны інжынер РУП «Магілёўаўтадар» Барыс Іваноў.

«На сёння гатоўнасць да ўводу паўднёва-заходняга абыходу вакол Магілёва складае каля 65%, – адзначыў Барыс Іваноў. – З пачатку будаўніцтва аб’екта асвоена каля Br93 млн, з пачатку гэтага года – каля Br47 млн. У гэтым годзе на аб’екце будзе асвоена яшчэ каля Br85 млн. Ужо 7 лістапада плануецца адкрыць транзітны рух. Да гэтага моманту будуць выкананы ўсе канструктыўныя элементы, спецыяльнай камісіяй пацвердзіцца апорная здольнасць і адпаведнасць праекту штучных збудаванняў. Застануцца нязначныя пытанні па добраўпарадкаванні прылеглай да абыходу тэрыторыі».

Па словах Барыса Іванова, на аб’екце ўжо практычна скончаны работы па ўзвядзенні насыпу, зараз уладкоўваецца верхні пласт пакрыцця з цяжкага бетону (выканана амаль на 75%). Уладкаваны ўсе 6 апор моста праз Днепр, на даным этапе ідзе надзвіжка металічнага пралётнага збудавання пуцеправода – два з пяці пралётаў дарожныя работнікі ўжо прайшлі, у тым ліку перакрыты рэчышчавы праход. «Мост праз Днепр стаў самым складаным і адказным збудаваннем абыходу, на ўзвядзенне якога адведзена 24 месяцы з 26, разлічаных на будаўніцтва ўсёй кальцавой», – падкрэсліў спецыяліст.

Працягласць паўднёва-заходняга абыходу складзе амаль 12,3 км. Аўтадарога злучыць Бабруйскую і Гомельскую трасы, забяспечыўшы транспартныя сувязі левабярэжнай часткі Магілёва са сталіцай і Бабруйскам. Аб’язная дарога на 90% будзе складацца з высокатрывалага цэментабетоннага пакрыцця. Шырыня дарожнага палатна – 14 м. Тут прадугледжаны дзве паласы руху, абочыны і ўмацаваныя прыпыначныя палосы. На новай дарозе ёсць тры штучныя збудаванні: два масты і пуцеправод праз чыгуначны пераезд. Самым буйным стане мост праз Днепр.

Агульная працягласць моста складзе 382,6 м. Тут будуць дзве стандартныя паласы для аўтатранспарту, шырыня праезду складзе 11 м. Таксама з’явяцца два тратуары з кожнага з бакоў. Мост важыць больш за 2 тыс. т і ўзводзіцца па індывідуальным праекце, распрацаваным дзяржаўным прадпрыемствам «Белгіпрадар». Штучнае збудаванне складаецца з галоўных бэлек, якія размяшчаюцца ў даўжыню, а таксама злучных элементаў паміж імі. Адна бэлька важыць каля 16 т і даходзіць у даўжыню да 22 м. Дарожнае палатно накрываюць артатропныя пліты. Усё гэта разам і ёсць канструктыўныя элементы пуцеправода.

Да рэалізацыі маштабнага праекта прыступілі ў маі 2021 года, на сёння працы на аб’екце ідуць згодна з тэрмінамі – і нават з невялікім апярэджаннем. Будаўніцтва кальцавой дарогі вакол Магілёва яшчэ 10 гадоў таму было спрэчным пытаннем. Аднак абласны цэнтр рос і развіваўся – зрэшты, як і свабодная эканамічная зона вакол яго. Павелічэнне транспартнага патоку і адкрыццё больш за дзясятак прамысловых прадпрыемстваў выклікалі неабходнасць не толькі скараціць адлегласці для перавозкі прадукцыі, але і разгрузіць гарадскія вуліцы, забяспечыўшы пропуск транзітнага транспарту ў абыход.

Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая