Вучыцца сапраўднай выявай… І вучыць
Створаная ў Беларусі сістэма навучання не патрабуе глабальных новаўвядзенняў, але адукацыйны працэс трэба ўвесь час удасканальваць. Гэта даручэнне Прэзідэнта. Бо ад навучання і выхавання цяперашніх школьнікаў і студэнтаў залежыць будучыня нашай краіны. Менавіта педагог сваім прыкладам паказвае дзецям, што такое любоў да роднай зямлі, грамадзянская пазіцыя.
У ліку педагогаў, якія падзяліліся сваімі меркаваннямі аб зменах у сферы, якія адбываюцца, прадстаўнікі Магілёўскай вобласці.
Ганна Піскуновіч, настаўніца беларускай мовы і літаратуры сярэдняй школы № 42 Магілёва, пераканана, што ў адукацыі не павінны працаваць «уракадаўцы» — тыя, хто проста агучвае матэрыял і ставіць адзнакі за яго ўзнаўленне:
- Дзіця павінна разважаць, даследаваць свет, адрозніваць праўду ад фэйкаў. Важна дапамагчы дзецям крытычна асэнсоўваць інфармацыю, не давяраць ананімным паведамленням, сумнеўным аўдыё- і відэаролікам.
Яна адзначае, што сфера адукацыі - гэта дзяржаўная галіна і настаўнікі павінны трансліраваць тыя думкі і ідэі, якія сфарміруюць правільную сістэму каштоўнасцяў у моладзі, бо падзеі 2020 года прымусілі педагогаў паглядзець на працу сістэмы адукацыі іншымі вачыма.
Юрый Машын, першы прарэктар Беларуска-Расійскага ўніверсітэта, расказаў, што дзякуючы выбудаванай у краіне стратэгіі работы з моладдзю ў кожнага ёсць магчымасць рэалізаваць свае планы і смелыя задумкі на роднай зямлі. Беларусь - краіна з вялікімі магчымасцямі для атрымання профільнай адукацыі і працаўладкавання. Таму і ўстановы адукацыі павінны пастаянна аналізаваць патрэбнасці рынку працы, хутка рэагаваць і самі задаваць трэнды, упэўнены Юрый Машын:
- У сваім выступленні Кіраўнік дзяржавы акцэнтаваў увагу на недастатковай падрыхтоўцы шматпланавых спецыялістаў у сферы тэлемедыцыны, агракібернетыкі, біяхакінгу. Бо сёння запатрабаваныя інжынерныя спецыяльнасці павінны ўключаць у сябе шмат напрамкаў.
Як прыклад Юрый Машын прывёў спецыяльнасць «аўтаматызацыя тэхналагічных працэсаў вытворчасцей», калі студэнт атрымлівае кампетэнцыі «два ў адным»: інжынера і праграміста.
Дзяніс Дук, рэктар Магілёўскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя А. А. Куляшова, доктар гістарычных навук, прафесар:
- Сёння ўсе ступені адукацыйнай сістэмы павінны працаваць у цесным звязку. Больш за тое, кіраўніком дзяржавы пастаўлена дакладная задача - паглыбіць сувязі з работадаўцамі, да якіх пасля выпуску ідуць нашы маладыя спецыялісты.
Зараз набірае папулярнасць ранняя прафарыентацыя: ужо ў 9-м класе школьнікі павінны вызначыцца - ці ідуць яны атрымліваць прафесію ў каледжы ці застаюцца ў школе, каб узбагаціць свае веды перад паступленнем ва ўніверсітэт. Прычым важны нюанс: паступова 10-11-ы класы пачынаюць успрымацца як профільная падрыхтоўка (інжынерная, аграрная, спартыўная, грамадазнаўчая і іншая). Цяпер мы не чакаем, калі малады чалавек дарасце да паўналецця і толькі тады пачне думаць над выбарам будучай прафесіі. Чым раней ты вызначышся са справай свайго жыцця, тым больш шанцаў, што даможашся ў ім поспеху і не сыдзеш з дыстанцыі на паўдарогі.
Яшчэ адна ключавая тэза - рыхтаваць менавіта тыя кадры, у якіх мае патрэбу эканоміка краіны. Прэзідэнт думае стратэгічна, на доўгую перспектыву, таму арыентуе на больш уважлівую падрыхтоўку высакакласных інжынераў і педагогаў. Без першых не бачыць нам статусу высокаразвітай дзяржавы з уласнымі распрацоўкамі, вытворчасцямі і тэхналогіямі, а без другіх немагчыма ўзрасціць грамадства, якое будзе ў стане ўсім гэтым пісьменна распарадзіцца.
Па матэрыялах СБ
Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая
20.02.2025 - 10:06
20.02.2025 - 09:41
20.02.2025 - 09:20
19.02.2025 - 18:17
Навуковыя распрацоўкі ў металургіі: беларуска-расійскія ініцыятывы