RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Унікальны праект: як у Чэрыкаве ідзе рэканструкцыя маста праз раку Сож

У Чэрыкаве дастаткова знакавых месцаў, якія адрозніваюць яго ад усіх астатніх куткоў Беларусі. Для многіх своеасаблівым сімвалам Чэрыкава з'яўляецца ў тым ліку і мост праз раку Сож, які звязвае райцэнтр з такімі населенымі пунктамі Чэрыкаўскага раёна, як Гронаў, Майскі, іншымі раёнамі Магілёўскай вобласці - Краснапольскім, Клімавіцкім, Касцюковіцкім, Хоцімскім, а калі браць больш шырока - з'яўляецца адным з сувязных звёнаў паміж Беларуссю і Расіяй.

Гэты важны аб'ект інфраструктуры і горада, і краіны ў цэлым за ўвесь час сваёй эксплуатацыі ладна знасіўся. І гэта не дзіўна, бо сёлета яму споўнілася б 62. Але пачынаючы з восені мінулага года мост закрылі на маштабную рэканструкцыю.

Пра тое, як яна праходзіць, даведаліся ў прадстаўніка заказчыка работ па рэканструкцыі моста - намесніка генеральнага дырэктара РУП «Мінскаўтадар-Цэнтр» Аляксея Чарнюка. Перш за ўсё пацікавіліся прычынамі, якія прывялі да зачынення маста і яго рамонту.

- Гэты мост быў пабудаваны ў 1961 годзе і знаходзіцца на балансе РУП «Магілёўаўтадар». У 2019 годзе было праведзена абследаванне маставога збудавання, для таго каб вызначыць яго стан - бяспека далейшай эксплуатацыі. Абследаванне было праведзена з прыцягненнем супрацоўнікаў дзяржаўнага прадпрыемства «БелдарНДІ». У выніку было ўстаноўлена, што аб'ём і характар дэфектаў элементаў моста ў сілу ўзросту не забяспечваюць нарматыўную грузападымальнасць, надзейнасць і даўгавечнасць збудавання, у сувязі з чым і было прынята рашэнне аб яго рэканструкцыі, - распавёў Аляксей Мікалаевіч.

Ён таксама паведаміў, што рэканструкцыя моста праз Сож у нашым раёне прадугледжана Дзяржаўнай праграмай «Дарогі Беларусі» на 2021 - 2025 гады, а сума сродкаў на будаўніцтва, прыцягнутых з рэспубліканскага бюджэту і іншых крыніц, складзе больш за 80 млн. рублёў. Заказчыкам работ выступае РУП «Мінскаўтадар-Цэнтр» пры поўным садзейнічанні з боку РУП «Магілёўаўтадар». Праект будучага моста быў распрацаваны прадпрыемствам «Белгіпрадар». Тэхнічны нагляд (нагляд за правільнасцю выканання ўсіх відаў работ па рэканструкцыі моста) ажыццяўляе прадстаўнік інжынернай арганізацыі - РУП «Белдарцэнтр». Усе працы непасрэдна па рамонце маста выконваюць спецыялісты генеральнага падрадчыка, якім выступае ААТ «Мостабуд». На аб'екце задзейнічаны работнікі яго філіялаў – «МСУ № 1», «МСУ № 4» і «Мостаатрад № 58». На субпадрадзе працуюць дарожныя будаўнікі з ААТ «ДСТ №3».

- Актыўнае выкананне работ вядзецца са снежня 2022 года, - адзначыў Аляксей Чарнюк. - Калі казаць аб даце завяршэння работ, то, згодна з праектам, гэта павінен быць кастрычнік 2024 года. Аднак перад усімі ўдзельнікамі рэканструкцыі стаіць дастаткова амбіцыйная задача - да канца 2023 года адкрыць рух па дадзеным маставога збудаванні. Для гэтага штодзень, увесь светлавы дзень, без выхадных на будаўніцтве моста працуе 85 чалавек, задзейнічана 29 адзінак тэхнікі. Зварачныя работы выконваюцца ў кругласутачным рэжыме.

Цяпер поўнасцю выкананы работы па дэмантажы аварыйнага старога моста і вядуцца работы па ўзмацненню фундаментаў і цела апор. Завершана ўмацаванне 8 з 12 апор. Таксама вядуцца работы па зборцы новай металічнай пралётнай пабудовы з артатропнай плітой. На сёння зманціравана 6 пралётаў. Вырабляюцца работы па рамонце вуліц горада Чэрыкава - тых участкаў, якія задзейнічаны ў рамках рэалізацыі праекта.

У цэлым працэс рэканструкцыі моста ўключае разборку існуючага старога сталежалезабетоннага пралётнага будынка і верхняй часткі існуючых прамежкавых апор, пасля чаго ўладкоўваюцца новыя маналітныя канструкцыі апор і металічны пралётны будынак з артатропнай плітой.

cherikovnews.by

Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая