Любая нарада з удзелам кіраўніка дзяржавы дае нам вялікія магчымасці для назіранняў і супастаўленняў, роздумаў і высноў. Не з'явілася выключэннем і Рэспубліканская педагагічная рада, якая адбылася ў Палацы Рэспублікі.
Размова Прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі з лепшымі прадстаўнікамі педагагічнай супольнасці краіны як заўсёды была вельмі адкрытай і давернай, што яшчэ раз падкрэслівае асаблівую значнасць сістэмы адукацыі для стратэгічнага развіцця нашага грамадства, а таксама сведчыць аб пільнай увазе дзяржавы да пытанняў падрыхтоўкі кадраў для ўсіх без выключэння галін нацыянальнай. эканомікі.
Кожнаму было цікава пачуць, што думае кіраўнік дзяржавы па ключавых кірунках развіцця сістэмы адукацыі.
Нельга не заўважыць, што праграмнае выступленне, пытанні міністру адукацыі, сам змест дыскусіі сведчылі аб глыбокім пагружэнні беларускага лідэра ў асноўныя праблемы функцыянавання адукацыйнай прасторы, аб веданні ім кожнай актуальнай тэмы, закранутай у ходзе пасяджэння. І гэта цалкам зразумела.
Што ж сёння хвалюе навучэнцаў і іх бацькоў, педагагічных работнікаў, кіраўнікоў устаноў адукацыі, ідэолагаў ды і ў цэлым усіх неабыякавых грамадзян нашай краіны?
У першую чаргу, гэта пытанні ўвядзення школьнай формы, стварэння дадатковых умоў для працоўнага навучання, грамадзянскага і патрыятычнага выхавання навучэнцаў, правядзення цэнтралізаванага экзамену, далейшай прафесійнай сацыялізацыі школьнікаў, падрыхтоўкі кадраў па сельскагаспадарчых і інжынерна-тэхнічных спецыяльнасцях, актуалізацыі з улікам дзяржаўных інтарэсаў пераліку спецыяльнасцей у установах вышэйшай адукацыі, абнаўленні адукацыйных праграм і вучэбна-метадычных матэрыялаў, больш зладжанага ўзаемадзеяння з арганізацыямі заказчыкамі-кадраў, укаранення ў практыку сучасных дасягненняў навукі, комплекснай падтрымкі маладых спецыялістаў і многае іншае, пра што гаварылася, у тым ліку і ў кулуарах педсавета высокага ўзроўню .
Акрамя таго, у падтэксце шматлікіх разваг пра лёсы айчыннай адукацыі гучала тэза аб неабходнасці павышэння прывабнасці прафесіі настаўніка, умацавання прэстыжу педагагічнай прафесіі. Гэта, трэба адзначыць, звышзадача дзяржаўнай важнасці. Бо менавіта ад псіхолага-педагагічнай падрыхтоўкі і прадметных кампетэнцый школьных настаўнікаў, а яшчэ раней і ад выхавацеляў дзіцячых садоў, а таксама ад педагогаў устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў сваёй сукупнасці і ў канчатковым выніку залежыць фармаванне асобы будучых абітурыентаў, выбар прафесійнай траекторыі і падрыхтоўка высокакваліфікаваных кадраў. У ідэале школа павінна стаць храмам, а асоба выхавацеля і настаўніка - сакральнай. Для гэтага неабходна ўдасканальваць механізм адбору абітурыентаў на педагагічныя спецыяльнасці, загадзя ўключаць у гэты працэс і бацькоў, суб'ектыўнае меркаванне якіх адыгрывае, як правіла, вызначальную ролю ў выбары ўчарашнімі школьнікамі той ці іншай прафесіі. Гэта праца не аднаго дня і не аднаго года.
Тут трэба надаць большую ўвагу не толькі матэрыяльна-эканамічным аспектам павышэння прывабнасці педагагічнай прафесіі, але і стварэнню псіхалагічна камфортных умоў працы і адпачынку для педагогаў. Педагагічная супольнасць стамілася ад перманентных рэформаў, палярных зменаў адукацыйных парадыгмаў і падыходаў у навучанні, якія адбываюцца часта на працягу адной пяцігодкі. У сістэме адукацыі неабходна пазбавіцца ад залішняй бюракратызацыі ўсіх працэсаў, аб чым, дарэчы, ужо шмат разоў гаварыў Прэзідэнт на папярэдніх нарадах.
«Таму мы з вамі ў адной лодцы і дзявацца нам няма куды. Цямніць, хлусіць ці перабольшваць сітуацыю не трэба. Сітуацыя навокал вельмі складаная. Ніколі вакол Беларусі не было такой складанасці, як зараз. І краіну трэба ўтрымаць. І ўсё жадаем быць суверэннымі і незалежнымі. А як яе ўтрымаць - трэба думаць усім. І быць гатовымі да гэтага. І ўсё пачынаецца з нас - настаўнікаў», - звярнуўся да педагагічнай супольнасці краіны нацыянальны лідэр Беларусі.
Па выніках рэспубліканскага педсавета агучаны ўсе праблемныя пытанні, дадзены даручэнні і сфармуляваны задачы, у тым ліку на доўгатэрміновую перспектыву; вызначаны і абгрунтаваны канкрэтныя напрамкі ўдасканалення сістэмы адукацыі. Мяркую, што ўжо ў хуткім часе ўсе закранутыя тэмы будуць дадаткова разгледжаны на асобных спецыяльных нарадах як у сталіцы, так і ў рэгіёнах краіны.
Алег Дзьячэнка, намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь па міжнародных справах спецыяльна для сайта Магілёўскага аблвыканкама
Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая
19.02.2025 - 12:59
19.02.2025 - 12:37
13.02.2025 - 19:29
13.02.2025 - 17:55
Леанід Заяц: усе землі павінны эфектыўна выкарыстоўвацца ўласнікамі