RU BY EN 中文
Twitter Instagram

У Магілёве бібліятэкары знаёмяць навучэнцаў з культурай і традыцыямі Кітая

У Магілёўскай абласной бібліятэцы імя У. І. Леніна рэалізуецца сумесны адукацыйны праект, накіраваны на вывучэнне культуры і традыцый Кітая. Супрацоўнікі агульнай чытальнай залы сумесна з настаўнікам па кітайскай мове Юліяй Маслянковай рыхтуюць займальныя мерапрыемствы, якія наведваюць не толькі дзеці, але і іх бацькі.

Загадчык агульнай чытальнай залы Таццяна Дудко бачыць зацікаўленасць хлопчыкаў і дзяўчынак у вывучэнні кітайскай культуры:

- Мы стараемся выбіраць цікавыя тэмы, старанна рыхтуемся. На інтэрактыўных мерапрыемствах дзеці даведаюцца шмат карыснай інфармацыі, удзельнічаюць у майстар-класах, чытаюць вершы, выконваюць песні на кітайскай мове, танчаць. З цікавасцю праходзяць як інтэрактыўныя камандныя гульні па гісторыі Кітая і Беларусі, так і пазнавальныя гадзіннікі, літаратурныя віктарыны, святкаванне кітайскіх свят. У нас ёсць 800 экзэмпляраў кітайскай літаратуры, якую выкарыстоўваем для працы з чытачом, пры правядзенні мерапрыемстваў. Такая багатая калекцыя кніг з'явілася ў нас у рамках плана супрацоўніцтва паміж Магілёўскай вобласцю і Цзянсу. Два гады таму нам перадалі кнігі на кітайскай, англійскай і рускай мовах па гісторыі і мастацтве Кітая, медыцыне, мовазнаўстве. Ёсць дзіцячая і навучальная літаратура, мастацкае выданне кітайскіх аўтараў.

Праграма праекта па вывучэнні культуры Кітая разнапланавая. Напрыклад, раней хлопцы падчас інтэрактыўнай гульні даведваліся пра цікавыя факты Паднябеснай і Беларусі, пераконваліся, як лёсы і культуры дзвюх краін цесна пераплецены, а народы імкнуцца разам працаваць на карысць умацавання дружбы і супрацоўніцтва. Нядаўна тут прайшло мерапрыемства «Сімвал Кітая – панда». Навучэнцы гімназіі № 4 Магілёва, у якой кітайская мова з'яўляецца адной з асноўных замежных прадметаў, падчас майстар-класа вырабілі аб'ёмны выраб панды. Таксама яны ўдзельнічалі ў віктарыне, слухалі песні пад гітару, глядзелі творчыя нумары аднагодкаў.

Настаўнік кітайскай Юлія Маслянкова пераканана, што падобныя мерапрыемствы стымулююць цікавасць да вывучэння кітайскай мовы.

— На ўроках удзяляем час вывучэнню структуры мовы, а пазакласныя мерапрыемствы павышаюць матывацыю і даюць дадатковыя магчымасці для развіцця творчага патэнцыялу дзяцей. Вялікія панды даўно сталі адным з галоўных сімвалаў у Кітаі. Мне выпала магчымасць паназіраць за імі ў натуральных умовах, наведаўшы запаведнік. Безумоўна, калі хлопцы глядзелі мае відэа і фота, якія я прывезла з Кітая, яны былі ў захапленні. Задавалі шмат пытанняў аб жыцці панды, асаблівасцях утрымання і кармленні, а таксама пазнаёміліся з чырвонай пандай.

СБ

Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая