Цырымонія ўрачыстага ўручэння спецыяльных дыпломаў абласнога выканаўчага камітэта пераможцам заключнага этапа рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах і педагогах, якія іх падрыхтавалі, адбылася сёння ў Магілёве. Узнагароды атрымалі 84 навучэнцы і 78 педагогаў. Па выніках заключнага этапа рэспубліканскай алімпіяды 14 навучэнцаў рэгіёну адзначаны дыпломамі I ступені, 22 - II ступені, 48 - III ступені. 12 удзельнікаў атрымалі заахвочвальныя водгукі. Найбольшая колькасць дыпломаў па рускай мове і матэматыцы, беларускай мове і біялогіі.

Звяртаючыся да навучэнскай моладзі, педагогаў і бацькоў намеснік старшыні аблвыканкама Валерый Малашка адзначыў:
«Ні для каго не сакрэт, што таленавітая моладзь - гэта залаты фонд любой дзяржавы. У Рэспубліцы Беларусь створаны ўсе ўмовы для таго, каб кожны мог дасягнуць пастаўленыя перад сабой мэты, поўнасцю раскрыць свой патэнцыял. Сёння рэалізуецца цэлы комплекс мер падтрымкі таленавітай моладзі: гэта льготы пры паступленні, першачарговае размеркаванне пасля заканчэння ВНУ і многае іншае. Удзел у алімпіядах па вучэбных прадметах адыгрывае вялікую ролю ў фарміраванні асобы дзіцяці, выхоўваючы адказнасць за пачатую справу, мэтанакіраванасць і працавітасць. Алімпіядны рух разглядаецца дзяржавай не толькі як магчымасць рэалізацыі здольнасцей навучэнцаў, але і як спосаб прафесійнага самавызначэння маладых людзей».

Валерый Малашка выказаў упэўненасць, што веды стануць добрай глебай для самарэалізацыі дзяцей у жыцці: «Атрымліваючы адукацыю, выбіраючы працоўны шлях, ствараючы сям'ю вы закладваеце аснову свайго дабрабыту, а значыць, і дабрабыту роднай Беларусі. Адукаваныя, таленавітыя, крэатыўна думаючыя маладыя кадры запатрабаваны ва ўсіх сферах жыццядзейнасці дзяржавы і грамадства.
Поспехі ў алімпіядах сведчаць аб тым, што адукацыя ў Магілёўскай вобласці рухаецца ў правільным напрамку. Кожная перамога - гэта ўнікальны ўклад у прэстыж нацыянальнай сістэмы адукацыі. Спадзяюся, што гэтыя дасягненні ў наступным годзе будуць працягнутыя новым пакаленнем алімпіяднікаў».

Намеснік старшыні аблвыканкама падзякаваў хлопчыкам і дзяўчынкам за дастойнае выступленне, мэтанакіраванасць, матывацыю, жаданне спасцігаць новае, уменне дабівацца высокіх вынікаў і падкрэсліў, што немалая доля поспеху ў гэтым належыць педагогам, таму неабходна памятаць аб гэтым з падзякай.
«Сімвалічна, што ўзнагароды разам са сваімі вучнямі атрымліваюць сёння настаўнікі і трэнеры абласных каманд, - сказаў ён. - Ад імя аблвыканкама выказваю шчырыя словы падзякі вам, паважаныя педагогі, за вашу працу, уменне разглядзець талент і дапамагчы яму раскрыцца.
Ваш уклад у поспехі нашых дзяцей - неацэнны. Упэўнены, што сумесная праца прынясе яшчэ большыя вынікі і сістэма адукацыі Магілёўшчыны будзе ў далейшым садзейнічаць усебаковаму развіццю школьнікаў, іх паспяховай будучыні, садзейнічаць пабудове моцнай і квітнеючай дзяржавы

Са словам у адказ ад школьнікаў выступіла дзевяцікласніца сярэдняй школы № 28 Бабруйска Арыядна Смалоўская: «Для мяне вялікі гонар стаяць на гэтай сцэне. На рэспубліканскім этапе алімпіяды я прадстаўляла нашу вобласць і ўдзельнічала ў алімпіядзе па рускай мове. Пачынальна з 5 класа я ішла да гэтага. Не сказаць, што гэта было лёгка, але працавітасць, любоў да рускай мовы і вялікая дапамога маёй настаўніцы Анжалікі Віктараўны Сталяровай прывялі да поспеху. Вядома, дапамаглі і занятак на зборах у МДАІРА, вельмі радая была і магчымасці паехаць у лагер «Алімпіец». Удзячная сваім родным і блізкім за дапамогу і падтрымку, менавіта яны навучылі ніколі не здавацца.
Вельмі знамянальна для мяне, што ў Год міру і стварэння я занесла свой фундуш у развіццё майго роднага горада Бабруйска і Прыдняпроўскага краю, дзе вялікая ўвага надаецца адоранай і таленавітай моладзі. Дзякую кіраўніцтва Магілёўскай вобласці за дапамогу кожнаму дзіцяці ў рэалізацыі ягоных магчымасцяў».

Таксама сярод уладальнікаў спецыяльнага дыплома аблвыканкама - навучэнка 9 класа сярэдняй школы № 37 Магілёва Валерыя Баравікова: «Я атрымала дыплом III ступені на заключным этапе па геаграфіі. Гэта прадмет, які ў сабе заключае ўсе прадметы: і фізіку, і матэматыку, і нават мовы. Вельмі рознабаковы і гэтым мне падабаецца. Спадзяюся, што ў будучыні змагу паступіць у БДУ на геаграфічны факультэт».

Узнагароды ўдастоена і адзінаццацікласніца сярэдняй школы № 11 Магілёва Арыяна Булай: «У мяне дыплом III ступені па французскай. Я лічу гэтую мову вельмі прыгожай. Гэта мова кахання, мова Мальера, яна мілагучная і меладычная. Атрымаць спецыяльны дыплом і прэмію сёння было вельмі прыемна. Гэта матывуе імкнуцца да новых дасягненняў».

Уручаючы ўзнагароды педагогам, начальнік галоўнага ўпраўлення па адукацыі аблвыканкама Андрэй Заблоцкі падкрэсліў: «У Беларусі, як ні ў адной з краін свету, удзяляецца вялікая ўвага педагагічнай грамадскасці. Тыя ўмовы, якія ствараюцца, якія аказваюцца павага і пашана, і тыя ўзнагароды, якія вы атрымліваеце нароўні са сваімі вучнямі, кажуць аб тым, што педагогаў ніколі не забываюць, іх працу памятаюць і шануюць.

У ліку ўзнагароджаных апынуўся ў гэты дзень настаўнік фізікі і астраноміі Ліцэя міждзяржаўнай адукацыйнай установы вышэйшай адукацыі «Беларуска-Расійскі ўніверсітэт» імя Л.Я. Маневіча Аляксандр Сугакевіч: «Як трэнер абласной каманды па астраноміі я падрыхтаваў трох вучняў - пераможцаў рэспубліканскай алімпіяды, двое з якіх - мае вучні з ліцэя. Упэўнены, што хлопцы перамаглі дзякуючы мэтанакіраванасці, празе гэтай перамогі, імкненню, старанню, усведамленню, што гэта ім патрэбна для будучага жыцця, выбару і атрымання прафесіі, развіцця і росту над сабой.
Дзеці сёння вельмі добрыя. Яны ведаюць, чаго жадаюць, бачаць да чаго трэба імкнуцца. Такія дзеці - стымул і для нашай працы, як педагогаў».

Пацвердзіла меркаванне калегі і настаўнік беларускай мовы і літаратуры Тупічынскай сярэдняй школы Касцюковіцкага раёна Вольга Емяльянцава, адзначыўшы, што для тых, хто шукае ведаў, няма перашкод:
«Кожнага вучня можна зацікавіць і далучыць да алімпіяды, незалежна ад таго, дзе ён жыве і вучыцца. Я працую у звычайнай вясковай школе. І магу ўпэўнена сказаць, што можна і на вёсцы падрыхтаваць удзельнікаў і пераможцаў розных этапаў алімпіяд. Поспех залежыць перш за ўсё ад сістэмнай сумеснай працы настаўніка і вучняў. У апошні час у гэтым дапамагаюць рэсурсныя цэнтры па прадметах. Яны пашыраюць магчымасці па набыццю ведаў, фарміруюць зацікаўленнасць, надаюць вучням упэўненасці. Акрамя таго, рэсурсны цэнтр – гэта магчымасць папрацаваць у адной камандзе з вучнямі розных рэгіенаў. Мяркую, што добрым прыкладам з’яўляюцца і мае вучаніцы, на працягу некалькіх гадоў дэманструючыя стабільна высокія вынікі.
Праца гэта складаная, патрабуе шмат часу і намаганняў, аднак яна вельмі цікавая. Дзякуючы патэнцыялу дзяцей, іх мэтанакіраванасці, падрымцы бацькоў дасягаецца поспех. Толькі сумесная праца прыносіць вялікія дасягненні».
Юлія Таранава, фота Галіны Гаўрыловіч