RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Парфумерна-касметычная фабрыка ў Асіповічах нарошчвае інвестыцыі ў вытворчасць

Больш «Сонца»!

Прадпрыемства па вытворчасці пральнага парашку і бытавой хіміі «СОНЦА» стваралася ў 2010 годзе беларускімі і замежнымі інвестарамі як імпартазамяшчальнае з укладаннем ужо на пачатковым этапе звыш 30 мільёнаў долараў у развіццё. Калі ў 2012 годзе ў час рабочай паездкі ў Магілёўскую вобласць фабрыку наведваў Прэзідэнт Аляксандр Лукашэнка, ён звярнуў увагу кіраўніцтва: праект павінен прыносіць карысць краіне. За дзесяць з лішнім гадоў вытворчасць вырасла да горадаўтваральнага прадпрыемства і сур'ёзнага прамысловага гульца, які пастаўляе за год больш за 25 тысяч тон прадукцыі на ўнутраны рынак і больш за 115 тысяч тон на экспарт.

Тэхналогіі зверху данізу

У цэху па вытворчасці сухіх мыйных сродкаў, з якога пачынаем знаёмства з фабрыкай, адразу кідаецца ў вочы высачэзная бочка. У ёй і адбываецца ўвесь «замес», тлумачыць намеснік дырэктара прадпрыемства па вытворчасці Дзмітрый Конухаў:

- На прадпрыемстве выкарыстоўваецца так званы вежавы метад. Парашок пачынае стварацца ў распыляльнай вежы на вышыні 56 метраў, куды патокам паветра гранулы дастаўляе аэраліфт. Будучы сухі парашок падае з вышыні, параўнальнай з 14-павярховым домам, і на кожным узроўні ў яго дадаюцца актыўныя кампаненты, фармуючы ідэальныя гранулы з аднастайным складам.

Дзмітрый Конухаў тут з самага падставы - прыйшоў аператарам дыстанцыйнага пульта кіравання. Памятае, як усё развівалася:
 
- На стадыі запуску работнікаў было мала, я скрынкі для гатовай прадукцыі складваў. Потым стаў майстрам, начальнікам цэха. На той момант у нас працавалі ўсяго дзве фасовачныя лініі. За змену рабілі максімум 20 тон парашка, і гэта лічылася - ваў! Восем укладчыкаў, два аператары, сямігадзінная змена. Менш як праз год сталі працаваць у дзве змены. Паступова набіраўся персанал, паставілі трэцюю фасовачную лінію. Сёння ў нас два цэхі - па вытворчасці сухіх і вадкіх мыйных сродкаў, а ў штаце амаль 230 чалавек.
 
Па першай адукацыі Дзмітрый аграном, і веданне хіміі яшчэ як спатрэбілася. Па другім - менеджэр у аграпрамысловым комплексе. Гэтыя кампетэнцыі дапамаглі ў арганізацыі працэсаў вытворчасці. На фабрыцы ў Асіповічах яны на 90 працэнтаў аўтаматызаваны. У сухім цэху бачная толькі фасоўка, над усім астатнім вядзьмараць машыны ў зачыненым рэжыме. На трох лініях парашок засынаецца ў тару. Кожны этап кантралюе майстар вытворчасці Уладзімір Маргуноў:
 
— Амаль шэсць гадоў працаваў на ўчастку пакавання грузчыкам, затым прасунуўся — зараз адказваю за якасць прадукцыі, яе вонкавы выгляд. А пачынаю кантроль з арганізацыі працоўных месцаў - запуск машын, рэгуляванне руху персанала па працоўных месцах, захаванне тэхнікі бяспекі. У нас зладжаны калектыў, з многімі працуем не першы год, разам і актыўны адпачынак арганізоўваем.
 
Аператар расфасовачна-ўпаковачнага станка Алена Цвыркоўская на прадпрыемстве з моманту яго заснавання — задавальняе і зарплата, і сацыяльны пакет:
 
- У канцы месяца відаць, як спрацаваў. Калі пастараўся, то і атрымаў добра. У нас ёсць падвоз іншагародніх, для работнікаў прадугледжаны скідкі на ўласную прадукцыю. Дарэчы, яе даследуюць ва ўласнай акрэдытаванай лабараторыі.

Выпрабаванне вытрымалі
 
У цэху вадкіх мыйных сродкаў працэс кардынальна адрозніваецца ад выпуску сухіх аналагаў. У велізарнай 12-тоннай ёмістасці міксер вымешвае будучы бальзам для валасоў. Усе кампаненты ўзбіваюцца амаль сем гадзін, затым прадукт фасуецца ў бутэлькі.
 
Два гады таму тут запусцілі новую паўаўтаматычную лінію для разліву вялікіх фарматаў - ад аднаго да пяці літраў. У бліжэйшых планах - усталяваць аўтаматычную лінію, што дазволіць павялічыць прадукцыйнасць удвая.
 
Назіраем за працэсам нанясення этыкетак на бутэлькі. Вельмі падобна на тое, як мацуюцца налепкі на велікодныя яйкі. Этыкеткі ўсаджваюцца на тару з дапамогай пары. Пакуль на заводзе гэты элемент у ручным рэжыме. Да канца верасня запусцяць аўтаматычную лінію - прадукцыйнасць вырасце з 50 бутэлек у хвіліну да 150.
 
Апгрэйд на фабрыцы ідзе ўвесь час, кажа дырэктар Вадзім Варкоў, прадпрыемства ў момант запуску і цяпер – дзве розныя рэчы:
 
- Пляцоўку ў Асіповічах выбралі не выпадкова. Тут буйны чыгуначны вузел, аўтадарогі да Мінска, Магілёва, Бабруйска. Мы размясціліся на тэрыторыі невыкарыстоўваемага будынка Асіповіцкага завода аўтамабільных агрэгатаў, дзе правялі капрамонт і прыстасавалі плошчы пад новую вытворчасць. Знаходзімся на тэрыторыі СЭЗ «Магілёў», што дае шэраг падатковых прэферэнцый. Разам з тым і абавязацельствы свае выконваем, у тым ліку па інвестыцыйнай дзейнасці. Летась укладзена больш за 440 тысяч рублёў у асноўную вытворчасць, сёлета - ужо 600 тысяч.
 
Кампанія хутка зрэагавала на сыход з рынку некаторых еўрапейскіх брэндаў: у 2022 годзе выпусцілі прадукцыі амаль на 116 мільёнаў рублёў, што склала 332,8 працэнта да ўзроўню 2021-га. Павялічыўся і экспарт: летась тэмп росту - 365 працэнтаў. Больш тавара пайшло ў Расію, Азербайджан, Казахстан. Улічваюцца пры гэтым і запатрабаванні пакупніка. Да вытворчасці сухіх і вадкіх парашкоў у 2017 годзе дабавілася касметыка: гелі для душа, шампуні, бальзамы для валасоў, а ў 2022-м - лінейка для дзяцей. Асартымент шырокі: у трох сегментах - бюджэт, сярэдняга і прэміум-класа - у цэлым каля 200 найменняў.

У сувязі з санкцыямі, не хавае дырэктар, узнікалі пытанні з запчасткамі да імпартнага абсталявання, з заменай кампанентаў для хіміі, але выпрабаванне гэтае вытрымалі:
 
- Па сыравіне трэба было пашукаць пастаўшчыкоў. Цяпер у гэтым напрамку шчыльна працуем з Расіяй, Турцыяй, Узбекістанам, Кітаем. Беларускія фірмы адбудавалі лагістыку - сышло пытанне па запчастках. Прайшло дастаткова часу, каб наладзіць працу, і зараз справа за далейшым развіццём.

СБ

Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая