RU BY EN 中文
Twitter Instagram

Якія вакансіі на вагу золата для Магілёўскага вагонабудаўнічага завода

Санкцыйная палітыка ў дачыненні да Беларусі запатрабавала пераарыентацыі транспартных патокаў. Задача нумар адзін – нарошчваць аб’ёмы перавозак.

Галоўны экспартны груз – калійныя ўгнаенні, і аб’ёмы яго транспарціроўкі толькі растуць. А вось частка рухомага складу (мінералавозы) для транспарціроўкі па чыгунцы калійных угнаенняў засталася ва Украіне. Над стварэннем новага саставу ў 2022 годзе актыўна папрацуе Магілёўскі вагонабудаўнічы завод. «Беларуськалій» заключыў кантракт з прадпрыемствам, які загрузіць завод працай на два гады наперад.

Першы вагон магілёўскай вытворчасці ў гэтым у гэтым цэху сабралі 18 гадоў таму. Гэта быў кантэйнер для перавозкі мінералаў. Яго з’яўленне на свет можна параўнаць з цудам. Бо работнікам прадпрыемства прыйшлося здзейсніць сапраўдную тэхнічную рэвалюцыю і арганізаваць працу вытворчых плошчаў з нуля.

Андрэй Пракапенка, дырэктар Магілёўскага вагонабудаўнічага завода:

У момант утварэння завода вагоны рухомага саставу ў Рэспубліцы Беларусь не вырабляліся. Усе яны закупляліся ў Расіі і Украіне. Некалькі гадоў таму было прынята рашэнне пабудаваць данае прадпрыемства ў Рэспубліцы Беларусь для забеспячэння асноўных спажыўцоў («Беларуськалій», Беларуская чыгунка) уласным рухомым складам.

Старт быў нялёгкім. Першы час пытанне «Быць або не быць Магілёўскаму вагонабудаўнічаму заводу?» стаяла вельмі востра. Крызіс 2014 года тут наогул успамінаюць з горыччу. За паўгода завод выпусціў усяго шэсць вагонаў. Для параўнання: зараз на рэйкі тут ставяць чатыры на суткі. Але рукі не апусцілі, выстаялі, прадпрыемства захавалі. І калі пачыналася вытворчасць з выпуску адной мадэлі ўніверсальнага паўвагона па ліцэнзіі ўкраінскага вагонабудаўнічага завода, то сёння з дапамогай канструктарскага бюро прадпрыемства мае шырокі мадэльны рад – 11 відаў вагонаў, што дазваляе арыентавацца на самых розных пакупнікоў.

Вось-вось на рэйкі ўстане 12-я мадэль. Заказчык – «Беларуськалій». Здавалася б, вагон і вагон. Што яшчэ прыдумаць? У новым мінералавозе зменіцца механізм разгрузкі. Груз не будзе злежвацца і раз’ядаць канструкцыю.

Дзякуючы новай канструкцыі, двухвальнай, значна лягчэй будзе ажыццяўляцца адкрыццё вагона, выгрузка. Гэта значыць, ужо не патрабуецца намаганняў двух чалавек, як было раней, дастаткова аднаго чалавека з невялікім ломам, даўжыня якога не больш за 800 міліметраў і якім у стане адкрыць без якіх-небудзь намаганняў.

Падыход да стварэння грузавога саставу вельмі сур’ёзны. Бо калі хоць адзін з вагонаў падвядзе ў дарозе, то бяды не мінуць.

Юлія Мычка, карэспандэнт:

– Перад тым як вагон адправіцца ў свой першы сапраўдны рэйс, ён праходзіць доўгі шлях выпрабаванняў, які працягваецца амаль год. Яго расцягваюць, засыпаюць грузам, удараюць з іншым. І ўсё гэта для таго, каб быць упэўненымі ў яго бяспецы на жалезнай дарозе.

На сайце прадпрыемства вялікі спіс незакрытых вакансій. Асабліва патрэбныя добрыя зваршчыкі, такія сёння на вагу золата. Заказы ёсць – былі б рукі, тлумачыць дырэктар. На завод ахвотна бяруць маладых людзей. Толькі гэтым летам прынялі тры дзясяткі маладых спецыялістаў. Яўген Каленкевіч – самы юны супрацоўнік прадпрыемства. Ён працуе толькі трэці дзень і сёння самастойна фарбуе свой першы вагон.

Яўген Калянкевіч, маляр Магілёўскага вагонабудаўнічага завода:

– Сустрэлі добра, вучаць выдатна. Мне вельмі падабаецца мая праца, таму што да мяне прыходзяць жалезныя голыя вагоны і я апранаю іх у вопратку прыгожую. І глядзяцца яны выдатна.

Час санкцыйнага ціску тут перажылі без істэрык. Вераніка Мацькова, якая фактычна выдае вагонам пашпарты, у сваёй працы зменаў не адчула.

Юлія Мычка:

– Санкцыі на сабе адчулі?

Вераніка Мацькова, маляр Магілёўскага вагонабудаўнічага завода:

– Не, у нас добра. Зарплата добрая, не крыўдзяць. Зразумела, што, каб нешта зарабіць, трэба папрацаваць – проста так ніхто не заплаціць.

Праз санкцыі прадпрыемства страціла перспектыўны ўкраінскі рынак, куды пастаўляла шэраг сваёй прадукцыі, дзе раней закупляла частку дэталяў.

Андрэй Пракапенка:

– На наша шчасце, аналагічная прадукцыя як металапрофіляў, так і асноўная камплектацыя (рама, бэлька, габарытнае ліццё), вырабляецца ў Расійскай Федэрацыі. З дапамогай галаўнога прадпрыемства, БелАЗа, гандлёвага дома БелАЗ мы наладзілі партнёрскія адносіны з расійскімі вытворцамі. У прынцыпе, па камплектацыі і тавараправодных сетках мы дасягнулі таго ўзроўню, што і год таму. Гэта значыць, што наяўнасць на сённяшні дзень якіх-небудзь праблем з камплектацыяй па вытворчасці грузавых вагонаў мы не маем.

У новых умовах лагістыка транспартных перавозак змянілася. Напрыклад, у Расіі сёння ўжо празмернасць сваіх вагонаў. Зараз рынак пачаў ажываць, выстройваюцца новыя ланцужкі па перавозцы грузаў, і Магілёўскі завод пачаў атрымліваць першыя запыты па цэнаўтварэнні ад Азербайджана і Казахстана, а значыць, стук колаў беларускіх вагонаў цішэйшым не стане.

СТВ

Пры выкарыстанні матэрыялаў актыўная гіперспасылка на mogilev-region.gov.by абавязковая